دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
کد خبر: 82625
سلامت نیوز : مطالعات اخیر دانشمندان فرانسوی نشان می دهد: بسیاری از محصولات زیبایی- آرایشی به لحاظ داشتن بیش از ۴۰ درصد ترکیبات سمی برای سلامتی بدن مضر هستند.مطالعات اخیر محققان موسسه مستقل «نوتئو» (Noteo) نشان می دهد، ۴۰ درصد مواد آرایشی حاوی مواد سمی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ؛ محققان می گویند وجود ترکیب (PE) در مواد آرایشی سبب آسیب رساندن به بدن می شود.این گزارش در حالی منتشر می شود که فرانسه خود یکی از بزرگترین تولید کنندگان و فروشندگان لوازم آرایشی در دنیا است.

بازار جهانی صنعت لوازم آرایشی در دنیا در سال ۲۰۱۰، ۳۵ میلیارد دلار بود که فرانسه یکی از برترین جایگاه ها دراین معاملات را داشت.براین اساس، صنایع لوازم آرایش که عمدتا در آمریکا، کشورهای اروپایی، هند، چین و استرالیا قرار دارند، با رشد چهار درصد در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ روبرو بودند.

کارشناسان پیش بینی کردند این صنعت تا سال ۲۰۱۵ با همین رشد افزایش یابد و ارزش معاملات آن در جهان به ۴۵ میلیارد دلار در سال برسد.

این درحالی است که گزارش اخیر محققان فرانسوی که بر روی ۱۵هزار محصول آرایشی و بهداشتی انجام شد، نشان داد: لاک ناخن با ۷۴ درصد از انواع آن دارای حداقل یک ترکیب (PE) هستند، در صدر مواد آرایشی دارای سموم قرار گرفت. پس از آن، ۷۱ درصد محصولات آرایشی پوست، ۵۱ درصد محصولات آرایش چشم، ۴۳ درصد شیرپاک کن ها، ۴۰ درصد رژ لب ها، ۳۸ درصد محافظ های پوست ، ۳۶ درصد اسپری های ضد تعریق، ۳۰ درصد خمیردندان ها و ۲۴ درصد شامپوها دارای ترکیبات سمی (PE) هستند.

(PE) ترکیبی شیمیایی است که بر سلامت انسان و محیط زیست تاثیر منفی گذاشته و در عملکرد سیستم تولید مثل، رشد و رفتار فرد اختلال ایجاد می کند.

چند سال پیش مرکز تحقیقات بازارهای بین الملل وابسته به اتحادیه اروپا میزان مصرف لوازم آرایشی در خاورمیانه را حدود هشت میلیارد دلار اعلام کرد که در این رتبه بندی عربستان جایگاه اول و ایران جایگاه دوم را داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha