سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴

تاکنون 150 فرد مبتلا به وبا در کشور شناسایی شده اند که اغلب آنها مهاجران غیرقانونی به ویژه از مرزهای شرقی کشور بوده‌اند.

تعداد مبتلایان وبا در کشور به 150 نفر رسید
سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: تاکنون 150 فرد مبتلا به وبا در کشور شناسایی شده اند که اغلب آنها مهاجران غیرقانونی به ویژه از مرزهای شرقی کشور بوده‌اند.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 150 مورد وبا در سراسر کشور گزارش شده که این بیماری در تمام استان‌های کشور مشاهده شده است، اما در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به دلیل ورود مهاجران خارجی غیرقانونی بیشتر مشاهده شده است.

وی افزود: اکثر افرادی که به وبا مبتلا شده‌اند مهاجران غیرقانونی هستند که از کشورهای همسایه شرقی وارد ایران شده‌اند و مشکلات زیادی را برای سیستم بهداشتی - درمانی کشور ایجاد کرده‌اند.

گویا تصریح کرد: نزدیک به یک ماه است که نیروهای بهداشتی به صورت شبانه‌روزی در بخش‌های مرزی و خانه‌های بهداشت مشغول جست و جوی افراد مشکوک به وبا هستند تا به محض شناسایی فرد را در مرحله شروع بیماری درمان کنند و بیماری گسترش نیابد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از سازمان‌های مسئول خواست تا با شدت بیشتری از ورود غیرقانونی مهاجران خارجی به کشور جلوگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha