سلامت نیوز : عضو هیات‌رییسه مجلس با تاکید بر تشکیل کمیته مشترک مقابله با آثار منفی ریزگردها در دیدار رییس مجلس نمایندگان عراق با رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: طبق توافقات صورت‌گرفته محل مذاکرات این کمیته مشترک در آینده‌ای نزدیک تعیین خواهد شد و سازمان محیط‌زیست، وزارت کشور و وزارت جهاد کشاورزی از طرف ایران در این کمیته شرکت خواهند کرد. حسین سبحانی‌نیا با یادآوری دیدار رییس مجلس شورای اسلامی با رییس مجلس نمایندگان عراق، توضیح داد: یکی از موضوعات مهم در دیدار و گفت‌وگوی رییس مجلس عراق و رییس مجلس شورای اسلامی، مساله ریزگردها و راه‌های مقابله با آثار منفی این معضل بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه رییس مجلس شورای اسلامی بر‌ضرورت همکاری مشترک ایران و عراق و همچنین ساماندهی تلاش‌ها برای مقابله با ریزگردها تاکید کرد و طرف عراقی نیز قول همکاری‌های لازم را داد. عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی در مجلس نهم، ادامه داد: پیش از این نیز دکتر لاریجانی در سفر به عراق با نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق درباره مساله ریزگردها صحبت کرده و مالکی نیز قول مساعد برای پیگیری این موضوع داده بود.

نایب‌رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس نهم، افزود: رییس مجلس عراق نیز ضمن تاکید بر ضرورت همکاری مشترک برای حل و رفع مشکل ریزگردها از مشکلاتی همچون خشک شدن قریب به 32 رودخانه در منطقه مرزی عراق و ایران خبر داد. سخنگوی فراکسیون روحانیون در مجلس نهم، یادآور شد: در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی و رییس مجلس نمایندگان عراق قرار بر این شد تا کمیته‌ای مشترک برای مقابله با آثار منفی ریزگردها تشکیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha