عضو هیت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای اولین بار در کشور از روش اندوسکوپی برای برداشتن ورید پا به منظور پیوند عروق کرونر استفاده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر داریوش جاویدی فوق تخصص قلب و عروق امروز در حاشیه برگزاری گنگره بین المللی انجمن جراحی قلب گفت: این روش جدیدی است که در کشور شروع شده است. در این روش بدون برش به جای برش سرتاسری برای پیوند عروق فقط یک برش کوچک حدود 5 سانتیمتری در کل پا از ران تا ساق ایجاد می شود. در این روش دوربینی وارد پا شده و دای ساکشون وریدی توسط دوربین و وسایل موجود انجام می شود.

جاوید در خصوص مزایای این روش گفت: جراحی به شیوه فعلی موجب ایجاد زخمهای وسیع می شود اما روش جدید این مشکل وجود ندارد. شیوه مذکور برای بهبود افراد چاق و دیابتی بسیار مفید است. ضمن انکه بیمار سریعتر بهبود می بابد و احتمال عفونت و درد کمتر خواهد بود. ضمن اینکه بیمار سریعتر توانایی حرکت را می یابد.

وی اضافه کرد : این شیوه در ابتدای راه است و نیاز به تحقیق بیشتر دارد ولی در حال حاضر نیز اجرا می شود.

رئیس انجمن جراحی قلب ایران تاکید کرد: در شیوه های جدید سعی می شود از حالتهای تهاجمی با برشهای وسیع جلوگیری شود و از روشهای کم تهاجمی تر استفاده شود که خوشبختانه در مراکز آموزشی نیز به آن توجه می شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha