استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با استفاده از تکنولوژی روز بیماران مبتلا به آنوریسم آئورت و دیسکسیون آئورت بدون عمل جراحی با کمترین عوارض درمان می شوند.

دکتر محراب مرزبان در گفتگو با مهر گفت: "آنوریسم آئورت" و "دیسکسیون آئورت" دو بیماری مهلک آئورتی هستند که تاکنون از طریق جراحی درمان می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی روش جدیدی در دنیا مرسوم شده است که به آن "اندووسکولار" (درمان از طریق داخل عروقی) می گویند.

وی در این باره افزود : این روش با استفاده از وسیله ای بنام "استن گرافت" که یک فنر است انجام می گیرد. این فنر با پارچه مخصوص پوشیده شده و شبیه چتری بسته است. این وسیله به داخل رگ هدایت می شود و با باز شدن در داخل رگ قادر به درمان آئورت سینه و شکمی است.

طبق گفته مرزبان بیماران از طرق عروق پا درمان می شوند.

مرزبان به مزایای این شیوه پرداخت و گفت : جراحی عوارضی چون فلج شدن بیمار را در پی داشت که در این روش احتمال این ضایعه بسیار کم است ضمن آنکه تحمل آن برای بیمار ساده تر است و بیمار در حداقل زمان از بیمارستان مرخص می شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بکارگیری این روش از سال قبل توسط وی و دکتر زینعلی در مرکز قلب تهران آغاز شده است، گفت: تاکنون 30 بیمار با این روش تحت درمان قرار گرفته اند که نتایج قابل توجهی نیز حاصل شده است.

وی با بیان اینکه این روش چندین سال است که در دنیا انجام می شود، افزود: در کشور ما این شیوه برای اولین بار از سال گذشته اجرا شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha