سلامت نیوز : فوق تخصص روماتولوژی گفت: پا نقش مهمی در تحرک‌پذیری افراد و سلامت اندام تحتانی و کمر دارد. افراد باید در مراقبت از پای خود دقت داشته باشند و کفش مناسب به پا کنند. پاشنه کفش بیش از 7 سانتیمتری 7 برابر به زانوها فشار می‌آورد.

محمدمهدی امام در گفت‌وگو با فارس،‌اظهار داشت: پا به دلیل اهمیتی که در حرکت و تحرک اندام تحتانی بدن و ناحیه کمر دارد به عنوان قلب دوم شناخته می‌شود.

فوق تخصص روماتولوژی گفت:‌ زندگی با حرکت در جریان است و اگر پا دچار مشکل شود، به کاهش فعالیت و دردناک شدن زندگی می‌انجامد که کاهش تحرک، خود زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌های مختلف است.

امام افزود: به طور مثال فردی که کف پایش صاف است ممکن است هنگام راه رفتن دچار دردهایی در اندام تحتانی، ساق پا و کمر شود که در نتیجه، تمایلش را به راه رفتن از دست می‌دهد و بی‌تحرکی نیز مشکلات عدیده‌ای را برای وی به دنبال خواهد داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: همچنین کسی که کف پایش کبره بسته است در راه رفتن دچار مشکل و پایش دردناک شده است، باید بداند که این مسئله لنگی و محدودیت حرکت را به دنبال خواهد داشت.

فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: سلامت پا نقش مهمی در تحرک‌پذیری افراد و سلامت اندام تحتانی و کمر دارد و باید افراد در مراقبت از پای خود دقت لازم را داشته باشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توضیح داد: افراد باید همیشه کفش مناسب به پا کنند؛ کفشی که پاشنه‌اش بیشتر از 3 سانتی‌متر و کمتر از یک سانتی‌متر باشد مناسب تلقی نمی‌شود؛ همچنین پاشنه کفش بیش از 7 سانتیمتر نیز 7 برابر به زانوها فشار می‌آورد.

فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: قسمت تحتانی کفش نیز باید مقداری قوام داشته باشد و کفشی که کفه‌اش با انگشت فرو می‌رود کفش مناسبی نیست.

این متخصص با بیان این مطلب که افراد باید به مشکلات و بیماری‌هایی که برای پا به وجود می‌آید دقت لازم را داشته باشند، گفت: باید دقت کرد که قبل از پیشرفت هر بیماری آن را درمان کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: افراد دقت داشته باشند که کف پای صاف یا قوز آن افزایش‌یافته نباشد چرا که هر دوی این موارد تا مدت‌ها بدون علامت است و زمانی که مشکلاتی در داخل تاندون و استخوان‌ها وارد می‌شود علامت‌دار می‌شوند.

وی افزود: بهتر است قبل از دردناکی به پزشک مراجعه کرد و درمان را آغاز کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha