سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 82684

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: اولویت‌ نخست‌مان درباره برنامه پزشک خانواده، شناخت مشکلات و آسیب شناسی اقداماتی است که تاکنون در این زمینه انجام شده است.

دکتر علی اکبر سیاری در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: برنامه پزشک خانواده حتما باید مورد آسیب شناسی قرار ‌گیرد و بی‌تردید این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: در زمینه برنامه پزشک خانواده، اولویت‌ اول‌مان شناخت مشکلات و اقداماتی است که تاکنون انجام شده است و پس از آن، برنامه در دو استان فارس و مازندران که پیش از آن آغاز شده، گسترش خواهد یافت.

سیاری توسعه برنامه پزشک خانواده را به شناخت کامل از این برنامه و رفع مشکلات آن منوط کرد و گفت: پس از آن نیز مانند اقدامی که در گسترش شبکه بهداشت کشور انجام شد، یعنی ابتدا به صورت آزمایشی و سپس اجرای شهر به شهر آن پیش خواهیم برد.

واکسن‌های جدید به برنامه واکسیناسیون کشور اضافه می‌شود

وی همچنین درباره پوشش برنامه واکسیناسیون در کشور گفت: افزودن واکسن‌های جدید و بهتر شدن پوشش واکسیناسیون کشور را حتما در برنامه خواهیم داشت.

سیاری افزود: البته از نظر دسترسی به واکسن، مشکلاتی در سیستم زنجیره سرما بوجود آمده و تحریم‌ها مشکلاتی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند، بویژه آن که سیستم تولید واکسن به سانتریفیوژ نیاز دارد و ما در این زمینه تحریم هستیم. بی‌تردید لازم است در این دولت اقداماتی در این زمینه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha