چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8269

پژوهشگران آمریكایی دریافته‌اند كه پوست درخت "ماگنولیا" می‌تواند بسیار موثرتر از خود نعناع به تنهایی، بوی بد دهان را از بین ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبكه خبری بی‌بی‌سی ، این ماده كه هم اكنون برای درمان چندین ناراحتی مختلف به كار برده می‌شود، همچنین ممكن است در مبارزه با یك نوع باكتری كه باعث پوسیدگی دندان می‌شود، نیز موثر باشد.

پژوهشگران موسسه "ریگلی" (‪ (wrigley‬این مساله را با آزمایش بر روی نه داوطلب دریافتند.

این پژوهشگران در مقاله‌ای در نشریه "شیمی غذا و كشاورزی" اعلام كردند نعناع آغشته به ماگنولیا‪ ۲۰‬برابر بیشتر از نعناع به تنهایی، باكتری‌های مسبب بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌ها را از بین می‌برد.

پس از یك ساعت، نعناع آغشته به ماگنولیا بیش از ‪ ۶۰‬درصد باكتری‌های مضر را از بین برده بود، اما نعناع به تنهایی در همین مدت كمتر از چهار درصد باكتری‌ها را از بین برد.

همه داوطلبان افرادی سالم بودند كه آزمایش‌ها درست پس از صرف نهار بر روی آنها انجام شده بود.

در این مقاله از بوی بد دهان به عنوان یك مشكل عمده اجتماعی و روانی نام برده شده و در آن آمده است: "پوست درخت ماگنولیا در آزمایشات اثر یك ضد باكتری قوی از خود نشان داد و می‌توان به منظور تازه كردن بوی دهان، از آن در ساخت قرص‌های نعناع یا آدامس استفاده كرد."
طرفداران استفاده از ماگنولیا همیشه از این گیاه به عنوان ماده‌ای یاد می كنند كه آثار و عوارض بیماری‌های مختلفی، از رماتیسم گرفته تا آسم را كاهش می‌دهد.

دكتر "نایجل كارتر" از مدیران " بنیاد سلامت دندان بریتانیا" نتایج این پژوهش را بسیار امیدواركننده خواند.

وی در همین رابطه گفت: " قرص نعناع معمولی تنها به طور موقت بوی بد دهان را می‌پوشاند ،هرچند آدامس هم در تقویت جریان آب دهان موثر است، اما این پژوهش می‌تواند در ایجاد روش‌های صحیح مراعات بهداشت دهان گام دیگری به جلو محسوب شود."
با این وجود، آقای كارتر تاكید كرد این پیشرفت به هیچ وجه از اهمیت و لزوم دوبار مسواك زدن در روز كم نمی‌كند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha