سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 82691

سلامت نیوز :  محققان توصیه می‌کنند لکه " Fordyce " عارضه‌ای طبیعی و غیرعفونی در بدن است که خطری برای سلامتی نداشته و نیازی به درمان‌های طبی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ لکه "Fordyce" که به صورت دانه‌های متعدد کوچک در بدن به رنگ سفید مایل به زرد یا گرانول در سطح داخلی و مرز قرمز لب یا مناطق دیگر بدن مانند دستگاه تناسلی ایجاد می‌شوند این دانه‌ها به صورت برجستگی‌های کوچک، کم رنگ (رنگ پوست، زرد و یا مایل به رنگ صورتی) و یا نقاط از 1 تا 3 میلی متر قابل مشاهده است.

غدد سباسه (چربی) که در محلی غیرطبیعی، غیر از فولیکول‌های مو ایجاد می شوند، بیماری نیستند.

متخصصان پوست می‌گویند: گاه این ضایعات ممکن است از عوارض استفاده لوازم آرایشی و بهداشتی باشد.

این کارشناسان معتقدند لکه Fordyce عارضه‌ای طبیعی و غیرعفونی در بدن است که خطری برای سلامتی نداشته و نیازی به درمان‌های طبی ندارد.

این محققان می گویند: در افرادی که این لکه‌ها کوچک ولی قابل رویت هستند، می توان با استفاده از درمان‌های الکتروسرجری (سوزاندن) با co2 در مواردی که فرد هنگام استفاده از لوازم آرایش دچار مشکل است، این دانه ها را از بین برد.

به گفته این پژوهشگران، استفاده ار لیزر پالسی در برخی موارد برای درمان این دانه‌ها سودمند است. این درمان با لیزر که معمولا برای هیپرپلازی غده سباسه (اختلال پوست غدد سباسه) استفاده می‌شود اگر چه گران است ولی اسکار باقی مانده از این ضایعات، نسبت به روش‌های دیگر بسیار کمتر است.

پروفسور Norbert Pallua می‌گوید: استفاده از روش میکروپانچ برای درمان این ضایعات در اغلب موارد نتیجه بخش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha