سلامت نیوز : رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور گفت: خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده این بیماری در کشور پخش نشد.

دکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت بیماری وبا در کشور گفت: تاکنون 150 نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که اغلب آنها را اتباغ غیرمجاز افغانی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: 16 نفر از این مبتلایان از هموطنانمان بوده‌اند که البته در تماس با بیماران همسایگان شرقی کشور بوده‌اند. تمام موارد ابتلا به این بیماری در کشور به موقع تشخیص داده‌ شده و درمان شده‌اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، همچنین گفت: سه نفر نیز تاکنون به دلیل این بیماری فوت کرده‌اند که هر سه این موارد را مهاجرین افغان تشکیل می‌دهند.

گویا افزود: از آنجا که اغلب این بیماران را مهاجرین غیرقانونی از کشورهای همسایه شرقی بویژه افغانستان تشکیل می‌دادند، دسترسی به آنها و ارایه خدمت در نخستین ایستگاه بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: در مجموع دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان با این بیماری درگیر بودند. سیستم بهداشتی کشور نیز همچنین در آمادگی کامل به سر می‌برد. خوشبختانه به دنبال اقدامات انجام شده، بیماری در کشور پخش نشد و تمام اقدامات انجام شده تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: البته مشکل بیماری وبا هنوز تمام نشده و همکاران بهداشتی و سیستم بهداشتی کشور همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

گویا در پایان بر لزوم رعایت نکات بهداشتی بویژه شست‌وشوی مرتب دست‌ها، رعایت موارد بهداشتی مربوط به آب آشامیدنی و ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha