چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8270

كارشناسان به مبتلایان به بیماری دیابت توصیه می‌كنند كه برای رانندگی ، حتما از مناسب بودن سطح قند خونشان مطمئن باشند.

بر اساس یك مطالعه، برخی دیابتی‌ها كه نمی‌توانند تشخیص دهند چه زمانی قند خونشان پایین است، احتمالا زمانی كه نباید رانندگی كنند، پشت فرمان می‌نشینند.
به گزارش رویترز هلث از نیویورك، این مطالعه كه بر روی ‪ ۶۵‬بزرگسال مبتلا به دیابت نوع اول یا دوم انجام شد، نشان داد بسیاری از دیابتی‌هایی كه برای تشخیص علائم كم شدن قند خون دچار مشكل هستند، حتی زمانیكه قند خونشان به اندازه خطرناكی پایین است، تصور می‌كنند كه در وضعیت خوبی برای رانندگی بسر می‌برند.
هیپوگلیسمی یا پایین بودن قند خون، توانایی شخص را برای فكر كردن و قضاوت‌های سریع دچار مشكل می‌كند كه این امر رانندگی را به یك كارمخاطره‌آمیز مبدل می‌سازد.
در این مطالعه جدید كه در مجله "مراقبت از دیابتی‌ها" منتشر شده است ‪ ۴۵‬بزرگسال مبتلا به دیابت نوع اول مورد مطالعه قرار گرفتند. ‪ ۲۱‬نفر از این افراد در زمینه تشخیص زمانیكه قند خونشان پایین بود مشكل داشتند. از این بیماران ‪ ۴۳‬درصد حتی زمانیكه قند خون آنها پایین بود تصور می‌كردند كه قادر به رانندگی هستند.
در نتیجه‌گیری این مطالعه آمده است، افراد مبتلا به دیابت به "آموزش زودهنگام، مشخص و مداوم" در زمینه قند خون پایین و رانندگی نیاز دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha