سلامت نیوز : رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق گفت:‌ تعویض دریچه‌های قلب برای تعدادی از بیماران بدون جراحی قلب باز مقدور شده است، موضوعی که نشان دهنده پیشرفت شگرف در درمان بیماری‌های قلبی عروقی در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مسعود قاسمی رئیس انجمن آترواسکلروز و رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق گفت:

بیمارانی که تحت درمان آنژیوپلاستی و جراحی قلب باز قرار گرفته‌اند باید برای فعالیت های روزانه و رژیم غذایی متناسب همواره با پزشک معالج خود در ارتباط باشند.وی ادامه داد: از آن جایی که تداخل دارویی می‌تواند موجب کاهش یا افزایش جدی اثرات داروهای قلبی عروقی شود این بیماران باید نسخه نهایی مصرفی خود را با پزشک معالج خویش هماهنگ کنند.

قاسمی گفت:‌در بیمارانی که آنژیوپلاستی شده‌اند، استنت هایی که در عروق قلبی بدن آنها به کار گرفته می شود باید با درمان دارویی مناسب به خصوص با زمان کافی مصرف داروهای ضد پلاکت همراه باشند.قطع و افزایش داروهای ضد پلاکت در این زمینه خطرناک خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ تعویض دریچه‌های قلب برای تعدادی از بیماران بدون جراحی قلب باز مقدور شده است، موضوعی که نشان دهنده پیشرفت شگرف در درمان بیماریهای قلب عروقی است.

رئیس انجمن آترواسکلروز گفت: افزایش کلسترول بد می تواند به تنگی زودرس بدن از جمله عروق قلب منجر شده و سکته های قلبی زودرس را ایجاد کنند.به همین علت به تمام افراد توصیه می‌شود که چربی خون خود را برای اولین بار در سن 18سالگی اندازه بگیرند.

وی ادامه داد:‌ درمان دارویی افزایش چربی خون دائمی است بنابارین در صورت طبیعی شدن آزمایش چربی خون، مصرف دارو به هیچ وقت نباید دارو قطع شود.

قاسمی گفت:‌ در حال حاضر درمان تنگی عروق کلیه،عروق اندام تحتانی و حتی شریان های گردن و مغز از درمان های متداول پزشکی محسوب می شود.لذا بیماران عروقی می توانند به زندگی طبیعی در حد طبیعی و درمان موفق به آینده بیش از پیش امیدوار باشند.

 مسعود اسلامی دبیر انجمن آترواسکلروزایران و دبیر علمی داخلی پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: برای حفظ سلامت قلب لازم است حداقل هفته ای ۳  بار هربار به مدت نیم ساعت ورزش کنید.در مورد بیماران قلبی در مورد نوع ورزش و مدت زمان آن باید با پزشک معالج حتماً مشورت شود.

وی گفت:‌داروهای قلبی خود را به طور سرخود کم یا قطع نکنید و در صورت نیاز به مصرف داروهای غیرقلبی حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اسلامی ادامه داد: بیماران مبتلا به فشارخون،لازم است از مصرف داروهای مسکن و ضد التهابی بدون هماهنگی پزشک معالج خویش استفاده کنند. در بیمارانی که فشارخون مقاوم به درمان دارند خوشبختانه با روش درمان نوین می‌توان آن را به خوبی کنترل کند.

وی گفت: بیماران دیابتی برای مطلع شدن از بیماری قلبی فقط به علائمی مثل دردسینه اکتفا نکنند. ممکن است این بیماران بدون احساس درد قفس سینه دچار سکته قلب یا تنگی عروق کرونر شوند.

دبیر علمی داخلی پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت:‌بیماران قلبی از عوارض داروهای کاهنده چربی خون هراس نداشته باشند،احتمال بروز عوارض در این بیماران بسیار اندک بوده و با کاهش دوز دارو یا قطع دارو توسط پزشک معالج قابل برگشت است.

آریا اسماعیلی خطیر متخصص قلب نیز گفت: در صورتی که سیگار می کشید با قطع آن 5تا 9سال به عمر خود می افزایید؟ با مصرف غذاهای پرچرب اثرات داروهای قلبی و درمان آن را بی اثر نکنید.

به گفته وی آمار نشان می دهد در بیماران قلبی هر چقدر میزان کلسترول پایین تر باشد بروز حوادث قلبی و عروقی کمتر خواهد شد.اسماعیلی افزود:‌ در خانم های باردار مصرف سیگار به بیماریهای قلبی و تنفسی منجر شده و باعث بروز مرگ های پیش از زایمان در جنین می‌شود.پانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق 26 تا 29 شهریور در سالن همایشهای بین المللی رازی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha