سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 82719

سلامت نیوز : معاون بین‌الملل دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری سمینار طب سنتی از منظر یونسکو در تاریخ بیست وهفتم شهریور ماه در دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبرداد.

دکتر امیر هومان کاظمی دبیر سمینار طب سنتی از منظر یونسکو، در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این که این سمینار از سوی کمیسیون ملی یونسکو با همکاری دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنا کردن مجامع بین‌المللی با طب سنتی آکادمیک ایران است چرا که طب سنتی به طور آکادمیک در ایران نوپا است و باید مطابق با دیدگاه‌های جهانی طب سنتی خود را در عرصه‌های بین‌المللی معرفی کنیم.

وی افزود: در این سمینار تلاش کردیم تا بر جنبه‌های اخلاقی طب سنتی تاکید بیشتری باشد و آمیزه‌های اخلاقی خود در زمینه طب سنتی به دنیا معرفی کنیم.

دبیر سمینار طب سنتی از منظر یونسکو در رابطه با محورهای این همایش تشریح کرد: بررسی وضعیت علمی طب سنتی در ایران، مطالعه تطبیقی طب سنتی در یونسکو با ایران و دیگر کشورهای مطرح آسیا در این حوزه، تعیین اولویت‌های اخلاقی در طب سنتی، بررسی راهکارهای آموزشی طب سنتی، بررسی آیین‌نامه‌های مصوب در طب سنتی ایران و مقایسه آن با اعلامیه‌ها و گزارش‌های یونسکو در این حوزه، مقایسه تفاوت‌ها و تشابه‌های طب سنتی و طب مدرن و ضرورت تلفیق طب سنتی و طب مدرن از محورهای اصلی این همایش است.

دکتر کاظمی سمینار طب سنتی را شامل دو بخش سخنرانی متخصصان و صاحبنظران در این حوزه و همچنین سه پانل تخصصی برای پرسش و پاسخ مهمانان عنوان کرد و افزود: با موضوعات اخلاق در آموزش، پژوهش درمان در طب سنتی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha