مدیركل دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت از ارسال لایحه تقلیل ساعت كار پرستاران به هیات دولت خبر داد.

اعظم گیوری درگفت‌وگو با سلامت نیوز به نقل از ایسنا افزود: این لایحه به تایید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی رسید و در حال حاضر در دستور كار هیات دولت قرار دارد.
وی با بیان اینكه بر اساس قانون، هر پرستار ملزم به 44 ساعت فعالیت در طول یك هفته است، اعلام كرد: دراین لایحه، ساعت كار پرستاران بر مبنای هر پنج سال خدمت كاهش می‌یابد و پس از بیست سال به 30 ساعت در هفته می‌رسد.

مدیر كل دفتر امور پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: در حال حاضر شاهد اختلال‌هایی در اجرای قانون 44 ساعت كار هستیم و با اجرایی شدن لایحه تقلیل كار پرستاران، دانشگاه‌ها ملزم به اجرای آن شده و نمی‌توانند بیش از 44 ساعت كار را بر عهده پرستاران قرار دهند.

وی با اعلام این كه رییس‌جمهور با لایحه كاهش ساعت كار پرستاران موافق است، زمان تصویب این لایحه را نامعلوم اعلام كرد.

گیوری از سوی دیگر به مشكلات بیشتر پرستاران بخش خصوصی نسبت به شاغلان بخش دولتی در این زمینه اشاره و اضافه كرد: در حالی كه پرستاران بخش دولتی از نوبت اضافه كاری دو برابر و افزایش سختی كار 35 درصد برخوردار هستند، پرستاران بخش خصوصی از مشكلاتی چون ساعت كار زیاد، حقوق و سختی كار رنج می‌برند.

وی معضلات موجود در مورد پرستاران بخش خصوصی را به علت نقصان در قوانین وزارت كار دانست و گفت:‌ مسوولان وزارت بهداشت در تلاش برای حل مشكلات پرستاران خصوصی هستند؛ اما از آن‌جایی كه پرستاران بخش خصوصی تحت پوشش قوانین كار قرار دارند، راه‌حل اصلی برای حل مشكلات آن‌ها اصلاح قانون كار به نظر می‌رسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha