چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 82742

سلامت نیوز : اعضا بدن یک جوان مرگ مغزی شده در قم به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ولی الله صمدی، کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: این بیمار که در بیمارستان شهیدبهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

وی افزود: بیمار، جوانی 29 ساله به نام جلال شیخ علی محمد بود که چندی پیش در اثر برخورد یک خودروی سواری با وی به بیمارستان شهیدبهشتی قم، منتقل و به مدت 4 روز در بخش ICU این بیمارستان بستری شد اما با وجود اقدامات مراقبتی، بیمار دچار مرگ مغزی گردید.

کارشناس مسوول واحد شناسایی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار موضوع اهدای اعضا با خانواده این فرد، مطرح و با موافقت خانواده مراحل انتقال از قم به بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.

وی ادامه داد: اعضای این بیمار شامل قلب، کلیه‌ها، کبد، پانکراس و قرنیه این جوان به بیماران نیازمند پیوند زده شد و 2 بیمار از مرگ حتمی و 6 بیمار نیازمند نیز از مشکلات جسمانی نجات یافتند.

کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 8 بیمار مرگ مغزی از قم جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha