سلامت نیوز : علی‌رغم تغییر اولویت واردات مکمل‌های دارویی از اولویت 10 به 5 طی شش ماه اخیر این کالاها از گمرک ترخیص نشده است.

محمدمهدی احمدی‌نیا، رییس اتحادیه وارد‌کنندگان مکمل‌های دارویی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با تاکید بر این‌که مشکل ترخیص مکمل‌های دارویی حل نشده است، اظهار کرد: تعرفه‌ای که قرار بود امسال برای واردات مکمل‌های دارویی به دلیل تغییر نرخ ارز گمرکی از 1200 تومان به 2500 تومان اعمال شود، هنوز عملی نشده و به همین دلیل این کالاها از گمرک ترخیص نمی‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از شرکت‌های وارد‌کننده این مکمل‌ها موفق به ترخیص کالاهای خود طی شش ماه اخیر نشده‌اند.

احمدی‌نیا با تاکید بر این‌که 10 تا 15 شرکت وارد‌کننده مکمل‌های دارویی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم این‌که این کالاها از اولویت 10 به اولویت 5 رفته است، ولی هنوز امکان ترخیص آنها از گمرک وجود ندارد.

رییس اتحادیه وارد‌کنندگان مکمل‌های دارویی تصریح کرد: این کالاها به دلیل عدم تامین ارز مبادله‌ای با ارز آزاد وارد می‌شود و نوسانات نرخ ارز تغییر زیادی در قیمت آنها در بازار نداشته است.

وی در پایان گفت: اگر ترخیص این کالاها از گمرک با ارز مبادله‌ای صورت گیرد قیمت آنها در بازار کاهش می‌یابد، ولی متأسفانه 90 درصد از مکمل‌های وارد‌شده در گمرک انبار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha