چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 82752
سلامت نیوز : رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به تغییراتی در حوزه وظایف و مسئولیتهای سازمان نظام پرستاری در طول ده سال گذشته از بازنگری در چارت تشکیلاتی این سازمان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ یعقوب جعفری، تصویب چارت کنونی سازمان نظام پرستاری را متعلق به حدود 10 سال قبل عنوان کرد و گفت: به هر حال در طول این 10 سال تغییراتی بوجود آمده و وظایف جدیدی در سازمان نظام پرستاری تعریف شده که نیازمند گنجانده شدن در چارت سازمان هستند.

وی افزود: لذا در نظر داریم که چارت سازمان نظام پرستاری را بعد از 10 سال مورد بازنگری قرار دهیم و در حال بررسی معاونت ها، مدیریت ها و واحدهای آن هستیم تا مشخص شود که چه بخشهایی نیازمند تغییر است و قرار است در مورد این موضوع در جلسه آینده شورای عالی نظام پرستاری که در اواخر آبان برگزار می شود، تصمیم گیری شود.

رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به پیش بینی قریب الوقوع واگذاری مسئولیت صدور مجوز پروانه صلاحیت حرفه ای به این سازمان گفت: به دنبال مصوبه هیئت وزیران، صدور پروانه کار برای پرستاران بر عهده سازمان نظام پرستاری گذاشته شده است و هم اکنون آیین نامه های مربوطه نوشته شده است. در حال رایزنی با وزارت بهداشت هستیم و پیش بینی می شود بزودی این مسئولیت به سازمان نظام پرستاری واگذار شود.

وی افزود: بنابراین باید برای تصدی این مسئولیت، یک واحدی در سازمان نظام پرستاری و به تبع آن در دفاتر هیئت مدیره های سراسر کشور تعریف شود که بتواند این کار را به عهده بگیرد چرا که این بحث کاری مداوم و همیشگی است که باید از طریق سازمان نظام پرستاری در طول سالهای آینده انجام شود.

جعفری ادامه داد: به نظر می رسد چارت تشکیلاتی سازمان نظام پرستاری، آیین نامه های داخلی، کمیسیون های مشورتی  که 10 سال قبل مصوب شده اند دیگر کفاف خدمات و نیازهای امروز را نمی دهند و نیازمند بازنگری هستند تا بتوان با چارت جدید در ارائه وظایف مربوط به سازمان نظام پرستاری، بیشتر و بهتر عمل کرد.

به گفته رئیس شورای عالی نظام پرستاری، علاوه بر بازنگری در چارت تشکیلاتی سازمان، بررسی آیین نامه داخلی هیئت مدیره های سازمان نظام پرستاری، نظارت مالی بر هیئت مدیره ها و بررسی موضوع صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران از مهمترین محورهایی است که در دستور کار جلسه شورای عالی نظام پرستاری در اواخر آبان امسال خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha