سلامت نیوز : سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر نسبت به شیوع وبا در میان ایرانیان هشدار داد.

ایرج ضاربان در گفت‌وگو با نظام پرستاری اظهار كرد: بیماری التور در ایرانشهر از افاغنه به ایرانیان منتقل شد .علاوه بر 19 مورد افاغنه‌ای که تاکنون از نظر بیماری التور در این شهرستان شناسایی و درمان شده اند 5 نفر از ایرانیانی که با افاغنه در ارتباط بودند مبتلا به بیماری التور شده و در بیمارستان خاتم الانبیا (صٌ) بستری و تحت درمان هستند .

وی ادامه داد: ایرانشهر خط مقدم ورود اتباع بیگانه است و همه امکانات و نیروهای این دانشکده علوم پزشکی تحت الشعاع خدمت‌رسانی به این گروه  قرار دارند.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر افزود: با توجه به درخواست پیشین از مسئولان مجدداً از مسئولان سیاسی و امنیتی کشور تقاضا می کنم که تدابیری اتخاذ كنند تا به سلامت هموطنان توسط افاغنه‌ای که به‌صورت غیر قانونی وارد کشور می‌شوند صدمه‌ای وارد نشود.

ضاربان گفت: اگر اقدام جدی صورت نگیرد همه‌ زحمات چندین ساله سیستم بهداشت و درمان به هدر می‌رود چون بیماری‌های مختلفی که به زحمت آنها را کنترل کردیم توسط این افراد مجدداً به کشور وارد می‌شوند از آن جمله می‌توان به  مالاریا ، سل ، تب کریمه کنگو ، وبا و. اشاره كرد..

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه سیستم (معاونت بهداشتی ، بیمارستان و اورژانس ) مشغول ارائه خدمت به افاغنه هستند. مطمئناً امکانات ما پاسخگو نیست و از وزارت بهداشت مجدداً تقاضا می‌کنم کمک کند چون اگر نتوانیم این بیماری را در ایرانشهر کنترل و مهار کنیم التور به کل کشور منتقل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha