سلامت نیوز : معاون طب سنتی وزارت بهداشت ضمن برشماری اصول ده‌گانه منشور احیا و کاربرد طب سنتی ایران،‌ تاکید کرد: باید مراقب پایبندی به این اصول باشیم وعلاوه براینکه مردم را از ظرفیت‌های این نوع درمان محروم نکنیم در مقابل شیادی و شارلاتانیسم در طب مکمل و طب سنتی بایستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر خدادوست در سمینار طب سنتی از منظر یونسکو، گفت: وظیفه پزشک و تمامی گروه سلامت، بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها و دانش‌های موجود برای تامین سلامتی افراد است و پزشکان نباید به علت عدم آگاهی و یا انتقاد به ظرفیت سایر رشته‌ها، بیمار را از نوعی درمان محروم کنند چرا که از نظر اخلاقی مسئول سلامتی وی خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت بهداشت در خصوص ادغام طب سنتی به نظام سلامت با وارد کردن طب سنتی به حوزه دانشگاهی آغاز کرده است تا با استفاده از طب کلاسیک در بستر دانشگاهی تنها هر آنچه برای تامین سلامت ضروری است، وارد نظام سلامت شود.

خدادوست در ادامه عنوان کرد: مردم تصور می‌کنند طب سنتی به معنای ایمن و بی‌ضرر بودن است به همین دلیل ما به عنوان متولیان این حوزه تصمیم به تهیه دستورالعمل‌های معین برای این نوع درمان گرفتیم و به همین منظور فرم ثبت عوارض داروهای گیاهی را برای پزشکان ارسال کردیم تا در مرکز ثبت عوارض گیاهان به اصولی مشخص دست پیدا کنیم.

معاون طب سنتی وزارت بهداشت ضمن برشماری اصول ده‌گانه منشور احیا و کاربرد طب سنتی ایران،‌ عنوان کرد: باید مراقب پایبندی به این اصول باشیم وعلاوه بر اینکه مردم را از ظرفیت‌های این نوع درمان محروم نکنیم، در مقابل شیادی و شارلاتانیسم در طب مکمل و طب سنتی بایستیم چرا که در این حوزه به دلیل تنوع، سرعت پیشرفت و باورهای مردم احتمال سوء‌ استفاده بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha