چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 82769

سلامت نیوز : رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ثبت طب سنتی ایرانی در یونسکو به عنوان یکی از فعالیت‌های کمیسیون ایران در یونسکو خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر شمس اردکانی در سمینار طب سنتی از منظر یونسکو، گفت: یکی از فعالیت‌های ارزشمند یونسکو در خصوص طب سنتی ایران، موضوع ثبت طب سنتی ایرانی است که به زودی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص اخلاق پزشکی با یونسکو همکاری‌های دوره‌ای بیشتری خواهیم داشت چرا که اخلاق پزشکی در دفتر طب سنتی یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر سلامت است.

اردکانی با بیان اینکه اخلاق پزشکی می‌تواند سرآغاز خوبی برای تبادل علم باشد، گفت: فتوت‌نامه‌هایی با موضوع اخلاق حرفه‌ای در ایران وجود دارد که درواقع طب سنتی بخش‌های ویژه و قابل توجهی دارد.

وی افزود: همکاری گروهی در فعالیت‌های بین‌المللی برای شناسایی ظرفیت‌های طب سنتی ایرانی نقش زیادی دارد و این زمینه‌ای است که در سطح بین‌المللی بیشتر از سطح داخلی می‌تواند بدرخشد.

رییس دانشکده طب سنتی ایران در ادامه گفت: یونسکو در زمینه طب سنتی در ایران فعالیت‌هایی را انجام داده است که باعث شناسایی طب سنتی شده است. در این زمینه کتاب‌هایی به زبان انگلیسی تهیه شده و تا پایان سال جاری نیز سه کتاب دیگر در حوزه طب سنتی به زبان انگلیسی آماده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha