سلامت نیوز : رئیس مجمع خبرین سلامت گفت: خیرین سلامت ۲ هزار میلیارد تومان به سلامت مردم کمک کردند و بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ پروژه با حمایت مالی آنها در حوزه سلامت به بهره‌برداری رسید، اکنون نیز آماده‌اند برای حل مشکلات بیمه‌های درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کنند.

سید رضا نیری در گفت و گو با فارس افزود: از سال 88 که مجمع خیرین سلامت مجور رسمی خود را از وزارت کشور دریافت کرد تاکنون افراد خیری که با این مجمع همکاری کرده‌اند، بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای سلامت مردم هزینه کرده‌اند، این کمکها از رقمهای کوچک 30 تا 40 میلیون تومانی تا کمکهای چند ده میلیارد تومانی بوده است.

وی ادامه داد: حاصل این کمکها افتتاح و بهره‌برداری از حدود 10 هزار و 200 پروژه مختلف بهداشتی- درمانی، بیمارستان، خانه بهداشت، درمانگاه، تجهیز مراکز درمانی، ایجاد اورژانسهای بیمارستانی و پیش بیمارستانی در همه استانهای کشور بوده است.

رئیس مجمع خیرین سلامت گفت: این مجمع هم اکنون در 140 شهر کشور شعبه فعال دارد و هر ماه خود من برای افتتاح پروژه‌های بزرگ و ضروری حداقل به 4 استان کشور سفر می‌کنم.

نیری افزود: برنامه آینده مجمع خیرین سلامت نیز این است که با مشورت وزارت بهداشت و پزشکان خیر و صاحب اندیشه به عرصه‌های جدید از جمله حمایت از بیمه های سلامت و برنامه‌های بهداشتی و پیشگیرانه وارد شویم و با همفکری دولت کاری کنیم که بیمه‌های کشور به معنای واقعی بیمه شوند و با اقدامات فراگیر تا حد توان جلوی بروز بیماریها را در کشور بگیریم.

وی ادامه داد:‌ البته برای ساماندهی وضعیت بیمه‌های سلامت و نیز گسترش و تعمیق خدمات بهداشتی و پیشگیرانه در وهله اول تصمیمات دولت و مجلس موثر است اما خیرین سلامت نیز آماده‌اند تا در هر جا که لازم است بخشی از کار را به عهده بگیرند و کمک کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت گفت: دیدگاه ما این است که هیچ‌وقت کار بیخودی و سلیقه‌ای انجام ندهیم، متولی سلامت مردم وزارت بهداشت است بنابراین نظر ما این است که برای انجام هر پروژه‌ای باید با مشورت وزارت بهداشت وارد عمل شویم و اگر خودمان هم، فکری داریم بعد از مشورت با وزارت بهداشت و توافق با این وزارتخانه کاری را انجام دهیم.

وی تأکید کرد: مجمع خیرین سلامت اگر چه یک سازمان غیر دولتی است اما ما خودمان را جدای از وزارت بهداشت و دولت نمی‌دانیم و تلاش می‌کنیم هر جا کمبودی وجود دارد برای ارتقای سلامت مردم کمک کنیم.

نیری افزود: یک نمونه از کار خیرین سلامت، طرحی است که با همکاری دکتر هاشمی که اکنون وزیر بهداشت شده است، از گذشته در حال انجام است و با قراردادی که با دکتر هاشمی داریم، تریلی هایی حامل اتاق عمل به مناطق محروم می‌روند و خدمات درمان چشم و دندان را برای مردم مناطق محروم انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: کمبودهای زیادی در کشور وجود دارد از جمله کمبود تختهای ICU و NICU و نیز کمبودهای دارویی و نیز خدمات اورژانس که همه باید دست به دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.

نیری خاطرنشان کرد: ایده اصلی تشکیل مجمع خیرین سلامت نیز از زمان وزارت باقری لنکرانی ایجاد شد. هنگامی که مقام معظم رهبری به او گفتند که کارهای خوبی در حوزه سلامت انجام شده است اما کافی نیست و بهتر است با کمک خود مردم برای حل مشکلات اقدام کنید، وزیر اسبق بهداشت هم این مسئله را با من در میان گذشت من دیدم که فرمایش آقاست و از آنجا بود که مجمع خیرین سلامت که در کشور سابقه نداشت، تشکیل شد و خیلی زود جا افتاد و به سراسر کشور گسترش پیدا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha