سلامت نیوز : حمید مهدوی کارشناس ارشد بایومتریال و دکترای پلیمر اظهار کرد: پیش از تولید داخل، این محصول وارداتی بود و با توجه به بررسی‌ها هم‌اکنون نوع چینی این محصول در بیماران ایجاد حساسیت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: هم‌اکنون در ایران شماری از تولیدکنندگان این محصول را تولید کرده‌اند اما تاکنون به عللی موفق به دریافت مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح نشده‌اند.

این پژوهشگر افزود: از نقاط استراتژیک این محصول می‌توان به چسب استفاده شده در رینگ بالای کیسه که به بدن بیمار می‌چسبد اشاره کرد. گروه تحقیقاتی ما پس از انجام تحقیقات و تست‌های گسترده‌ توانست مشکلات ایجاد شده که ایجاد حساسیت، چسبندگی نامناسب و انعطاف‌پذیری زیاد از آن جمله است را به خوبی برطرف کند.

به گفته‌ مهدوی، این محصول پس از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت وارد بازار مصرف می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که عمل جراحی استوما انجام می‌دهند بر روی شکم خود حفره‌ای به نام استوما دارند. استوما در حقیقت دهانه‌ای ساختگی است که برای خروج ادرار یا مدفوع بر روی شکم تعبیه می‌شود.

این پژوهشگر یادآور شد: افرادی که تحت این عمل جراحی قرار می‌گیرند قادر نیستند مانند افراد عادی دفع ادرار یا مدفوع داشته باشند. در این‌صورت به وسیله انحراف روده‌ای که پس از جراحی انجام می‌شود، بخش انتهایی روده یا درون شکم بخیه می‌شود یا از شکم خارج می‌شود.

مهدوی افزود: بخش اولیه روده بزرگ به صورت استوما از پوست شکم خارج شده و مواد دفعی آن داخل کیسه کلستومی نصب شده بر روی بدن جمع‌ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha