چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 82783

سلامت نیوز : مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: واکسن آنفلوآنزای هر سال تنها برای همان سال مقاومت ایجاد می‌کند و افراد موقع خرید واکسن باید به تاریخ آن توجه کنند.

دکتر حسین بیگلری در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: بیماری آنفلوآنزا از اواسط آبان ماه تا اواسط اردیبهشت شیوع بیشتری دارد و از این جهت بهترین زمان برای تزریق واکسن این بیماری ابتدای پاییز است.

به گفته وی، پزشکان، پرسنل بخش عفونی بیمارستان، پرستاران، بیماران مزمن ریوی قلبی، سالمندان، بیماران نقص سیستم ایمنی و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار می‌گیرند از جمله افرادی هستند که تزریق واکسن آنفلوآنزا برای آنها ضروری به نظر می‌رسد.

این مسئول تاکید کرد: زنان باردار، سالمندان بالای 65 سال و کودکان زیر شش سال هم از افراد در معرض خطر هستند که باید نسبت به تزریق این واکسن اقدام کنند.

بیگلری با اشاره به اینکه واکسن آنفلوآنزا عارضه چندانی برای افراد در پی ندارد، ادامه داد: تنها کسانی که به تخم مرغ حساسیت شدید دارند باید با احتیاط و با دستور پزشک نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

وی افزود: از آنجاکه ویروس آنفلوآنزا هر سال تغییر شکل می‌دهد، واکسن هر سال تنها برای همان سال مقاومت ایجاد می‌کند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه اظهار کرد: یک بار تزریق واکسن برای فصل سرمای یک سال افراد کافی است و تنها کودکانی که بار اول است واکسن می‌زنند می‌توانند بنا به نظر پزشک در فاصله چهار تا شش هفته واکسن را برای بار دوم تکرار کنند.

بیگلری تصریح کرد: واکسن آنفلوآنزا را باید از مراکز معتبر خرید و آن را در طبقات میانی یخچال و در دمای صفر تا هشت درجه سانتیگراد نگهداری کرد.

وی با بیان اینکه نباید این واکسن در معرض گرما و یخ زدگی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این دو عامل تاثیرگذاری واکسن را کاهش می‌دهد.

به گفته این مسئول، آنفلوآنزا سرکش‌ترین و شاخص‌ترین بیماری عفونی است که گاهی شدت علائم آن افراد را بسیار اذیت می‌کند و زنان باردار، سالمندان بالای 65 سال و کودکان زیر شش سال را در معرض خطر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha