سلامت نیوز : مدیر انجمن‌ام اس ایران با اشاره به دو برابر شدن میزان ابتلا به‌ام اس نسبت به ۷، ۸سال گذشته گفت: تخمین زده می‌شود بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر در کل کشور به بیماری‌ام اس مبتلا هستند.

ابوالقاسم نجفی در گفتگو با ایلنا، با اعلام این خبر افزود: در استان تهران ۱۴۰۰۰ پرونده  و  در کل کشور ۱۹۰۰۰ پرونده برای بیماران ابتلا به‌ام اس داریم.

وی خاطرنشان کرد: آمار‌ها مربوط به میزان ابتلا به بیماری‌ام. اس. قطعی نیست زیرا ممکن است برخی بیماران در استان‌ها پرونده تشکیل نداده باشند یا اینکه پرونده تشکیل  داده باشند اما استان آن را به ما نداده باشد از همین رو افراد بیشتری از این آمار هستند که با بیماری‌ام. اس در کشور زندگی می‌کنند.

نجفی با ابراز تاسف از اینکه شیب ابتلا به بیماری‌ام. اس در کشور صعودی است، افزود: همچنین ابتلا به بیماری‌ام. اس در میان خانم‌ها ۲/۵ برابر بیشتر از آقایان است.

وی همچنین در مورد نحوه پوشش  سازمان بهزیستی ازبیماران‌ام. اس گفت: اکنون وضعیت به گونه ای است که بیمار‌ام اسی حتماً باید دچار معلولیت شود تا تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرد.

نجفی با تاکید براینکه بیماران‌ام. اسی باید  قبل از دچار شدن به معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گیرند، افزود: به عبارتی همه بیماران تالاسمی باید تحت پوشش سازمان بهزیستی باشند زیرا فردی که بیماری‌ام اس خفیف دارد ممکن است او هم به معلولیت دچار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha