چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 82788

سلامت نیوز : مطالعات جدید پزشکان دانشگاه «جان‌ هاپکینز» نشان می‌دهد که بین عارضه چاقی و ابتلا به سردردهای مکرر میگرنی ارتباط وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این مطالعه آمده است که افراد چاق 81 درصد بیشتر از افرادی که وزن طبیعی دارند به سردردهای میگرنی مبتلا می‌شوند.

گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی این دانشگاه به بررسی اطلاعات 3862 نفر در رابطه با قد، وزن و تعداد دفعات ابتلا به میگرن پرداختند. متوسط سن این افراد 47 سال بوده است.

نتایج کلی این مطالعه حاکی از آن است که 1044 نفر از این افراد چاق بودند و 188 نفر از آنان از سردردهای میگرنی رنج می‌بردند که در هر ماه حدود 14 نوبت دچار سردردهای شدید میگرنی می‌شدند.

«بی.لی پترلین»، محقق ارشد این مطالعه گفت: این نتایج به پزشکان هشدار می‌دهد تا گزینه‌های سالم‌تری را در رژیم غذایی افراد مبتلا به میگرن انتخاب کنند و همچنین بیماران خود را به ورزش کردن تشویق کند.

پترلین همچنین اظهار داشت: تحقیقات بیشتری لازم است تا تاثیر برنامه‌های کاهش وزن در افراد چاق و مبتلا به سردردهای میگرنی ارزیابی شود.

در سال 2011 میلادی نیز گروهی از پزشکان سوئدی در مطالعه‌ای دریافتند که ورزش کردن به اندازه دارو می‌تواند در پیشگیری از میگرن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha