سلامت نیوز : در حال حاضر بسیاری از داروخانه های دولتی بیش از هزار میلیارد تومان به شرکت های پخش دارویی بدهکار هستند که همین امر باعث شده که شرکت های پخش به خیلی از داروخانه ها دارو ندهند.

دکتر سید ابراهیم هاشمی، مدیر عامل یکی از شرکتهای پخش دارو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگترین مشکل شرکت های پخش بدهی داروخانه های دولتی است که تا پایان شهریور حدود هزار میلیارد تومان به شرکت های پخش بدهکار هستند که پرداخت 700 میلیارد تومان آن به سر رسیده است.

وی ادامه داد: وقتی پخش نقدینگی نداشته باشد نمی تواند پولی به کارخانه ی تولیدی دارو  و شرکت های وارد کننده دارو بدهند و همین موضوع باعث کاهش تولید دارو و مشکلات دیگری در حوزه دارو می شود.

هاشمی با بیان اینکه به دلیل بدهی های زیاد داروخانه ها، شرکت های پخش تعداد زیادی از این داروخانه ها را تحریک کردند و دارو به آنها نمی دهند افزود:  همین موضوع باعث شده که بیمارستان ها  همراهان بیمار را  به دلیل نبود دارو  در داروخانه بیمارستان سرگردان داروخانه های سطح شهر کنند به طوری که اگر داروهای فرد بستری از داروخانه های بیمارستان تامین شود 90 درصد هزینه آن را بیمه و 10 درصد آن را بیمار پرداخت می کند ولی وقتی بیمار برای تهیه دارو به داروخانه های بیرون بیمارستان مراجعه کند 70 درصد هزینه آن را بیمه ها و 30 درصد آن را خود فرد  باید پرداخت کند.

وی با تاکید بر اینکه این روال باعث افزایش  پرداختی 20 درصدی از جیب بیماران می شود خاطر نشان کرد:  همین موضوع است که باعث می شود  که با هیچ وقت  به سهم پرداختی از جیب مردم مطابق با قانون پنجم  که 30 درصد است نرسیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha