چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 82800
سلامت نیوز: متخصصان تغذیه و سلامت در آمریکا از کشف ترکیب‌های مفیدی در انگور قرمز و تمشک‌ آبی خبر دادند که می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پزشکان دانشگاه ایالت اورگن اظهار داشتند: «رسوراترول» موجود در انگور قرمز و «تروستیلبن» در تمشک آبی همراه با ویتامین D موجب می‌شود تا میزان پپتید ضدمیکربی کاتلیسیدین یا ژن CAMP که در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش دارد، افزایش یابد.

«آدریان گومبارت» از کارشناسان این مطالعه گفت:‌ از مطالعه روی صدها ترکیب دریافتیم که تنها ترکیب موجود در این دو میوه این قابلیت را دارد. همچنین تاثیر این ترکیب و ویتامین D در افزایش ژن CAMP قابل توجه است.

رسوراترول یکی از موضوعات مطرح در چندین مطالعه در مورد فوائد احتمالی آن در تقویت سلامت قلب و عروق، مقابله با سرطان و کاهش التهاب بوده است. این مطالعه اولین مورد است که نشان‌دهنده تاثیر ترکیب رسوراترول با ویتامین D و افزایش ژن CAMP است.

همچنین ژن CAMP موضوع مورد بحث در برخی مطالعات بوده زیرا این ژن، نقش کلیدی در عملکرد سیستم ایمنی داخلی بدن و توانایی برای مقابله با ویروس های باکتریایی دارد.

پیش از این در چندین مطالعه به ارتباط میان سطح کافی ویتامین D و عملکرد ژن CAMP پرداخته شده بود اما در این تحقیق آمده است که وجود ترکیب جدید می‌تواند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان در این مطالعه اظهار داشتند: انجام بررسی‌های دیگر به فهم بهتر از چگونگی تاثیر رژیم غذایی بر عملکرد ایمنی منجر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha