سلامت نیوز: مشاور معاون بهداشت و سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایا از برگزاری كارگاه دو روزه‌ مدیریت و كاهش خطر بلایا در حوزه بهداشت با مشاركت مراكز و دفاتر معاونت بهداشت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر علی اردلان گفت: در این كارگاه، مدیران گروه مدیریت و كاهش خطر بلایا در معاونت بهداشت به بررسی برنامه‌ها و مسائل مربوط به موضوع شرح وظایف كار گروه خود در دانشگاه علوم پزشكی مربوطه پرداخته و بر لزوم تقویت برنامه‌های مدیریت و كاهش خطر بالایا تأكید كردند.

وی، هدف از برگزاری این كارگاه را بالا بودن آسیب‌پذیری جامعه ایرانی دانست و گفت: براساس آمارهای موجود طی 4 دهه اخیر تعداد 3 هزار نفر در كشور به دلیل مخاطرات طبیعی جان خود را از دست داده‌اند و 9 هزار نفر مصدوم شده‌اند.

به گفته سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایا به رغم آسیب‌پذیری بالای جامعه در برابر مخاطرات طبیعی، آمادگی جامعه به طور متوسط در برابر این حوادث 8 درصد است كه نشان می‌دهد این برنامه‌ها و كارگاه‌ها به چه میزان در ارتقاء‌ آمادگی تسهیلات بهداشتی و نیز جمعیت عمومی كشور تأثیرگذار است.

وی تأكید كرد: با توجه به زلزله‌ها و سیل‌های متعددی كه در كشور رخ می‌ دهد نظام سلامت باید در برابر این حوادث آمادگی كامل داشته باشد.

اردلان در ادامه افزود: با توجه به شعار همیشگی، "پیشگیری بهتر از درمان است" نظام سلامت راهكارهای پیش فعال و كاهش آسیب‌پذیری و آمادگی تسهیلات بهداشتی و خانوارهای ایرانی را افزایش داده است، در این راستا برنامه‌های متفاوتی شامل؛ نظام مراقبت بلایا، ارزیابی خطر تسهیلات بهداشتی در برابر بلایا، تدوین برنامه‌های ملی عملیات پاسخ بهداشتی به بلایا و ارزیابی و آموزش خانوارهای ایرانی برای مقابله با حوادث و بلایا را اجرا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha