مشاور شهردار تهران در امور زیست محیطی گفت : پارکهای ملی سرخه حصار و خجیر از قدیمی ترین و معتبر ترین مناطق حفظت شده جهان هستند و حمایت از آنها نیازمند عزم ملی است.

مهندس محمد هادی حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر یادآور شد : پارکهای سرخه حصار و خجیر در تهران بعد از پارکYELLOW STONE آمریکا از قدیمی ترین مناطق حفظت شده جهان هستند که متأسفانه در طول سالهای گذشته همواره مورد تعرض واقع شده اند و باید توجه داشت که تنها کاربری که می توان برای این مناطق در نظر گرفت فضای سبز است.

وی با اشاره به تعرضات صورت گرفته در این پارکها افزود : ساخت و ساز ، جاده  کشی ، کشیدن لوله اصلی گاز و عدم استفاده صحیح توسط مردم از عمده ترین تعرضات صورت گرفته در این پارکها است که در صورت ادامه این روند جایگاه زیست محیطی ایران هم در رتبه جهانی نزول می کند.

مشاور شهردار تهران خواستار حمایت جدی از محیط زیست برای حفاظت از این پارکهای ملی شد و خاطرنشان کرد : با توجه به آلودگی هوای تهران ، کمبود سرانه فضای سبز و احاطه شدن تهران در بین کوهها ، اهمیت این پارکها برای شهر تهران حیاتی است ضمن آنکه وجود این پارکها تاکنون سبب جلوگیری از رشد افقی شهر در شرق شده است.

وی همچنین  برنامه ها و اقدامات شهرداری تهران را در جهت حمایت از محیط زیست دانست و تصریح کرد : شهرداری تهران از ساخت و ساز در این مناطق جلوگیری کرده و مجوز های لازم را نیز صادر نمی کند و اگر ساخت و سازی در این مناطق صورت بگیرد غیر قانونی است.

مهندس حیدرزاده افزود : فشار حاکمیتی برای حل مشکل این پارکها باید وارد شود تا دولت هرچه زودتر مسئله واگذاری زمین معوض را به عنوان بهترین گزینه انجام دهد تا مشکل تعاونی های مسکن هم در این مناطق حل شود .

مشاور زیست محیطی شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد : امکانات سازمان محیط زیست از نظر محیط بان ، تجهیزات  و حتی حمایتهای قانونی به هیچ عنوان قابل مقایسه با کشورهای پیش رفته نیست و با توجه به تأثیرات زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی وجود این مناطق باید حمایت های بیشتری هم از محیط زیست به عمل آید.

وی همچنین با اشاره به تأکیدات اعضای شورای شهر جهت حمایت شهرداری تهران  افزود : شهرداری تهران آماده هرگونه کمک جهت حفاظت و نگهداری  بهتر از این مناطق است و آمادگی دارد تا در صورت همکاری محیط زیست ایستگاه آتش نشانی و سایر امکانات را در این پارکها ایجاد کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha