رژیم غذایی مناسب و منظم در كنار تزریق انسولین برای كنترل بیماری كودك دیابتی اهمیت زیادی دارد تا از افت قند خون آنان جلوگیری كند.

دكتر افضل زاده مركز غدد ومتابولیسم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص تزریق انسولین به كودكان افزود: بیشتر كودكان به 2 تا 3 بار تزریق روزانه انسولین نیاز دارند كه در زمانهای معین در هر روز انجام می شود و تعداد زیادی از كودكان به بیش از یك نوع انسولین نیاز دارند.
وی در مورد تغذیه كودكان دیابتی ادامه داد: رژیم غذایی مناسب شامل مواد نشاسته ای مثل نان، سیب زمینی، برنج، حبوبات، لبنیات، تخم مرغ و گوشت است و چربی غذا باید كم و بیشتر از نوع نباتی باشد و از غذاهای پرفیبر استفاده شود و تغذیه قبل از خواب كودك مهم است زیرا از افت قند در طول شب جلوگیری می كند.
وی درباره افت قند خون تصریح كرد: علامتهای افت قند خون شامل لرزش دست و احساس لرزشی در عضلات، رنگ پریدگی در پوست، عرق سرد، ضربان تندقلب، گرسنگی، بی قراری و گریه، سیاهی رفتن چشمها، خستگی و خواب آلودگی سردرد و تمركز نداشتن است.
وی در زمینه اینكه چه مواقع افت قند خون برای كودكان ایجاد می شود، تصریح كرد: وقتی كه كودكان یك وعده غذا را فراموش كند در هوای خیلی گرم و یا خیلی سرد باشد ورزش شدید بدون مناسب و انسولین بیش از نیاز مصرف شود كودك با افت قندخون مواجهه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha