پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۷
سلامت نیوز : رییس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام، رکود اقتصادی، مخصوصاً رکود تورمی را معضل تولید و باعث افزایش بیکاری در جامعه دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه حمایت ؛ آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای هیأت رییسه اتاق بازرگانی، توجه به بخش خصوصی را ضرورت اقتصادی دانست و با اشاره به صدر و ذیل اصل 44 در زمان تدوین قانون اساسی گفت: تضمین سیاست‌های کلی اصل 44 می‌توانست آغاز یک انقلاب اقتصادی باشد، اما اعلام صریح دولت مبنی بر عدم اعتقاد به سیاست‌گذاری‌ها، باعث تضعیف بخش خصوصی و افزایش تصدی‌گری دولت شده است.

وی با اشاره به چاره‌اندیشی قانون برای مشخص شدن محل مصرف درآمدهای حاصل از واگذاری‌ها گفت: متأسفانه آن درآمدها نه تنها باعث تقویت اقتصاد نشد، بلکه در خیلی از موارد مانع بزرگی در مسیر تولید شده است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارائه تحلیلی از تاریخ 10ساله پیامبر(ص) در مدینه و حکومت پنج سال و اندی امام علی(ع) خاطرنشان کرد: تمام ابعاد حکومتی مخصوصا بعد اقتصادی در دست مردم بود و بزرگان دینی ما نظارت می‌کردند تا جامعه از محورهای حق منحرف نشود.

وی رکود اقتصادی، مخصوصا رکود تورمی را معضل تولید و باعث افزایش بیکاری در جامعه دانست و اظهار کرد: گرفتاری‌های افراط و تفریط اقتصادی و سیاسی، مردم ایران را هوشیار کرد تا در این مقطع حساس از میان همه تفکرات موجود در انتخابات، به اعتدال توجه کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مزاحمت‌های همیشگی افراطی‌ها در مسیر حرکت انقلاب و بیان خاطراتی از کارشکنی‌های افراطیون در زمان مجلس شورای اسلامی، دولت سازندگی و دولت اصلاحات بیان کرد: حتی در شورای انقلاب هم تفکراتی بود که می‌خواستند بسیاری از شرکت‌های بزرگ را دولتی کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ایران اسلامی با دو سرمایه عظیم مادی و معنوی، یعنی منابع خدادادی و مردمی با شعور و صبور، همیشه ظرفیت و قدرت حرکت به سوی تعالی را دارد و در این مسیر شرایطی لازم است که اصلاح سیاست‌های خارجی یکی از آنهاست.

وی صلابت دینی و انعطاف اسلامی را لازمه زندگی شرافتمندانه دانست و با یادآوری مذاکرات رؤسای قوا با امام در ماه‌های پایانی 8 سال دفاع مقدس گفت: هوشیاری امام در آن مقطع باعث شد که پیروزی سیاسی مکمّل پیروزی‌های نظامی ایران در جنگ باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha