پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۵۲
کد خبر: 82848
سلامت نیوز : نتایج مطالعاتی که در کشورهای مختلف انجام شده است، نشان می دهد، وقتی وزن کیف مدرسه از ۱۰درصد وزن بدن بیشتر باشد، تأثیر محدود کننده ای بر گنجایش ریه ها دارد. همچنین در این بررسی ها به تأثیر زیان بخش حالت قوز کردن در عملکرد ریه ها پرداخته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ اگرچه کوله پشتی بهترین نوع کیف برای دانش آموزان است، زیرا وزن بار را به دو قسمت تقسیم می کند، اما باز هم بهتر است فشاری به کمر وارد نشود. بنابراین طرز استفاده از کوله پشتی بسیار مهم است. نباید کوله را روی یک شانه انداخت. به عقیده متخصصان، بار داخل کوله نباید بیشتر از ۱۰ یا ۱۵درصد وزن دانش آموز باشد.

انتخاب کفش مناسب برای دانش آموزان

انتخاب کفش مناسب نیز مانند کیف دانش آموزان اهمیت زیادی دارد، زیرا پای دانش آموز ساعت های طولانی در کفش قرار می گیرد. برای انتخاب کفش مناسب به نکات زیر توجه کنید:

۱ - کفش مناسب، کفشی است که هنگام پوشیدن طولانی مدت به پا فشار نیاورد. ۲ - هنگام انتخاب کفش نباید انگشتان تغییر حالت بدهد. ۳ - قبل از خرید کفش حتما آن را چند بار امتحان کنید.۴ - بهترین زمان برای خرید کفش پایان روز است در هنگام خرید جورابی مناسب به پا داشته باشید که نه بسیار نازک و نه بسیار ضخیم باشد.۵ - برای پیاده روی دانش آموزان کفشی را انتخاب کنید که سبک باشد به نحوی که دانش آموز اصلا احساس نکند کفشی به پا دارد. ۶ - سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، مانع از آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha