پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۶
کد خبر: 82855

همیشه خرید کفش برای کودکان کار دشواری است چرا که آنها نمی‌ توانند بدرستی اندازه بودن کفش را تشخیص دهند .

پا پوشی برای قلب دوم دلبند تان
سلامت نیوز : دانش‌آموزان حدود 30 ساعت در هفته و بیش از 15000 ساعت از عمر خود را در طول یک سال در مدرسه سپری می‌کنند و این شرایط مستلزم آن است که کودک از لحاظ جسمی شرایط خوبی داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب ؛ کفش خوب و مناسب یکی از گزینه‌هایی است که این مدت زمان طولانی را قابل تحمل می‌کند و از آنجا که پا، قلب دوم انسان محسوب می‌شود، راحت بودن آن داخل کفش اهمیت زیادی دارد. محققان معتقدند کفش نامناسب در دوران کودکی می‌تواند به بروز مشکلاتی از قبیل رشد نامناسب انگشتان پا و موارد دیگر منجر شود که گاهی برای اصلاح آن فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

به اندازه کفش دقت کنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که زمان خرید کفش باید به آن توجه لازم را داشته باشید، اندازه بودن کفش با پای کودک است. در این میان، اندازه هر دو کفش را با پاهای کودک در نظر بگیرید چرا که گاه یکی از پاها ممکن است بزرگ‌تر و پهن‌تر از پای دیگر بوده و از این رو، پوشیدن یکی از لنگه‌های کفش در زمان خرید ممکن است ایجاد مشکل کرده و بعد از آن برای کودک تنگ یا گشاد باشد.

بنابراین موقع خرید هر دو لنگه کفش را آزمایش کنید. برخی والدین به این دلیل که کودک در حال رشد است و کفش خیلی زود به پایش کوچک می‌شود، کفشی با یک یا دو سایز بزرگ‌‌تر برای کودک می‌خرند، غافل از این که بزرگ یا کوچک‌بودن کفش می‌تواند باعث پیچ‌خوردن و به هم خوردن تعادل کودک و نیز بروز آسیب به پاها شود.

همیشه خرید کفش برای کودکان کار دشواری است چرا که آنها نمی‌توانند بدرستی اندازه بودن کفش را تشخیص دهند و از این رو، ارائه راهکارهایی در زمان خرید می‌تواند به شما کمک کند:

ـ به اندازه عرض انگشت شست باید بین نوک کفش و نوک بلندترین انگشت پا فاصله باشد تا کفش از لحاظ اندازه مناسب پا درآید.

ـ پهن‌ترین قسمت کفش باید به اندازه پهن‌ترین بخش پای کودک باشد. کفش‌هایی که نسبت به پا باریک تر باشند ایجاد تاول و پینه می‌کند.

ـ قسمت جلویی و بندهای کفش باید طوری باشد که پاشنه پا را محکم در قسمت پشت کفش نگه دارد. از سوی دیگر نباید روی پاشنه اعمال فشار کرده و باعث ناراحتی آن شود.

ـ کف کفش نباید انحراف داشته باشد.

ـ پس از رعایت این نکات، دقت کنید کودکتان بتواند براحتی پای خود را داخل کفش حرکت دهد. هر گونه فشار روی نقاط مختلف پا را جدی بگیرید و از خرید آن کفش خودداری کرده و به حرف‌های فروشنده مبنی بر «جا بازکردن کفش پس از گذشت زمان» توجهی نکنید. موقع راه‌رفتن کودک، پاشنه پا نباید بالا و پایین برود.

ـ کفش مناسب باید به گونه‌ای باشد که روی قوزک پا ایجاد فشار نکرده و ساییدگی در این نقطه نداشته باشد.

از آنجا که پای کودکان همواره در حال رشد بوده و برخی دارای کف پای صاف و برخی دیگر دارای قوس زیاد کف پا هستند، توصیه می‌کنیم کفشی بخرید که متناسب با نوع پای کودکتان باشد. علاوه بر این، پس از سه سالگی، پای کودکان هر شش ماه حدود نیم سایز رشد کرده و این به آن معناست کفشی که برای مدرسه خریداری می‌کنید باید بین 9 ماه تا یک سال برای کودک دوام داشته باشد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در زمان خرید کفش این است که عصرها بهترین زمان برای خرید است چرا که پا در بزرگ ترین حد خود قرار دارد و احتمال تنگ شدن کفش به حداقل می‌رسد. رعایت این نکات ساده به شما در خرید یک کفش مناسب و راحت برای کودک دلبندتان کمک زیادی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha