رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر خبر داد و گفت: از هفته آینده قیمت این داروها به قیمت سال 91 بر می گردد.

سلامت نیوز:‌ رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر خبر داد و گفت: از هفته آینده قیمت این داروها به قیمت سال 91 بر می گردد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وزارت بهداشت، رسول دیناروند با اعلام این خبر افزود: این تصمیم بر اساس تفاهمنامه ای که روز گذشته به امضای وزرای بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، اتخاذ شده است.

وی در تشریح این خبر گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به تفاوت نرخ ارز به بیمه ها می پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین خصوص فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به ام اس و سرطان را به بیمه ها اعلام کرده ایم.

 دیناروند افزود: از اول مهر داروهای بیماران خاص در داروخانه ها براساس دستور العمل جدید توزیع خواهد شد.

 رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه یادآور شد: در دولت جدید در حوزه دارو از همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو به تبع نرخ ارز بود که در سال جاری شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

 وی گفت: با این تصمیم قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به قیمت سال 91 برمی گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha