قائم ‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اشاره به اینكه از مجموع كشته ‌شدگان حوادث رانندگی تهران در سال گذشته 83 درصد مرد و 17 درصد زن بوده اند، اظهار کرد:‌ این موضوع نشان‌دهنده این است كه اغلب كشته شدگان سرپرست خانواده خود می‌باشند كه می¬تواند تأثیر غیر قابل جبرانی بر خانواده‌های آن‌ها بر جای بگذارد.

سلامت نیوز:‌ قائم ‌مقام معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران با اعلام اینكه از سال 86 روند نزولی تعداد كشته‌های حوادث رانندگی در كشور آغاز شد و برای اولین بار پس از یک دهه در سال 91 به زیر 20 هزار كشته كاهش پیدا كرد، گفت: به موازات، تعداد كشته‌های تلفات تصادفات رانندگی در تهران نیز برای نخستین بار پس از سالها در سال گذشته سه رقمی شد و به زیر یک هزار كشته رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دكتر علیرضا سلیمانی افزود: به طور میانگین در سال گذشته هر ماه 82 نفر بر اثر حوادث رانندگی در تهران كشته شدند كه فروردین و آبان شاهد كمترین و مهر شاهد بیشترین تعداد تلفات بوده‌اند.

پر تلفات ترین و کم تلفات ترین مناطق تهران در حوادث رانندگی


وی با اشاره به اینكه به طور متوسط در سال گذشته در هر منطقه تهران 45 نفر بر اثر حوادث رانندگی كشته شدند كه تعداد کشته های مناطق 20 و 4 بیش از دو برابر سایر مناطق بوده و پس از این دو منطقه پر تلفات، منطقه 15 بیشترین كشته را داشته اظهار کرد: در مقابل، مناطق 9 و 10  كمترین كشته‌ را داشته اند و پس از این دو منطقه نسبتا كم تلفات،‌ منطقه یك كمترین كشته را داشته است.

سلیمانی با بیان اینكه در تحلیل كشته‌های تصادفات رانندگی با محاسبه نسبت تعداد كشته‌ها به تعداد جمعیت، شاخصی تحت عنوان "شاخص سلامت" به دست می آید، تصریح كرد: ‌بر اساس این شاخص منطقه 20 و بعد از آن مناطق 19 و 22 در بدترین وضعیت و در مقابل، مناطق 1، 7 و 14 در بهترین وضعیت قرار دارند.

مردان تهرانی 5 برابر زنان در تصادفات کشته می شوند

وی با اشاره به اینكه از مجموع كشته ‌شدگان حوادث رانندگی تهران در سال گذشته 813 نفر یعنی 83 درصد مرد و 169 نفر یعنی 17 درصد زن بوده اند و به عبارتی تعداد مردانی که در تصادفات کشته می شوند نزدیك به 5 برابر زنان است، اظهار کرد:‌ این موضوع نشان‌دهنده این است كه اغلب كشته شدگان سرپرست خانواده خود می‌باشند كه می¬تواند تأثیر غیر قابل جبرانی بر خانواده‌های آن‌ها بر جای بگذارد.

سلیمانی با بیان اینكه از مجموع 982 كشته حوادث رانندگی تهران در سال گذشته، 527 نفر یعنی 5/53 درصد را عابران پیاده تشكیل می‌دهند، تصریح کرد: ‌299 نفر یعنی 5/30 درصد از كشته‌شدگان نیز رانندگان وسایل نقلیه و راكبان موتورسیكلت و 156 نفر یعنی 16 درصد مابقی نیز سرنشینان وسایل نقلیه یا ترك‌نشینان موتورسیكلتها بوده‌اند.

عابرانی که لباس تیره می پوشند دو برابر بیشتر کشته می شوند


وی با تاکید بر اینكه از هر دو شهروندی كه بر اثر حوادث رانندگی در تهران كشته می‌شوند حداقل یك نفر عابر پیاده است، سهم بیش از 50 درصدی عابران پیاده در تلفات تصادفات رانندگی تهران را بسیار قابل تأمل دانست و گفت: این موضوع می‌بایست به صورت جدی مورد توجه و به طور ویژه مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان با تاکید بر اینکه عابران پیاده‌ای كه هنگام فوت بر اثر تصادف لباس تیره بر تن داشته‌اند، بیش از دو برابر عابرانی است كه در این هنگام لباس روشن پوشیده بودند، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان‌دهنده این است كه استفاده از رنگهای روشن برای عابران پیاده در هنگام شب یك ضرورت است و می‌تواند جان آن‌ها را مورد محافظت قرار دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha