سلامت نیوز: رئیس پلیس ترافیک شهری راهور گفت: سال گذشته 20 هزار تخلف از سوی رانندگان سرویس مدارس در کشور رخ داد.

سرهنگ محسن مهرایی در گفتگو با مهر اظهار داشت: بعد از تصویب آیین نامه ویژه سرویس مدارس، پلیس بر اساس قانون رفتار کرده و با سرویسهای غیرمجاز و متخلف برخورد می کند. در سال تحصیلی گذشته 20 هزار راننده سرویس مدارس به علت نداشتن برچسب، پیاده  کردن دانش آموز در محل ممنوعه یا سوار کردن بیش از ظرفیت جریمه شدند.

وی ادامه داد: این موضوع نشان داده است که سرویس مدارس قانون مند شده اند ضمن اینکه سال گذشته هیچ حادثه سرویس مدرسه ای خوشبختانه رخ نداده است و تصادفات سرویس مدارس غیرمجاز صفر بود. این موضوعات نشان از اقدامات پلیس و آموزش و پرورش قبل از بازگشایی مدارس و ارایه آموزش به رانندگان است.

به گفته رئیس پلیس ترافیک شهری راهور، رانندگان متخلفی که در سوابق شان ارتکاب تخلفات حادثه ساز باشد اجازه ندارند به عنوان سرویس مدرسه فعالیت کنند. ضمن از اینکه خودروهای فاقد معاینه فنی نیز به عنوان سرویس مدرسه نمی توان استفاده کرد و سازمان تاکسیرانی نیز نباید به خودروهایی که معاینه فنی ندارند اجازه دهد در این حوزه فعالیت کنند.

مهرایی با اعلام این که رانندگان سرویس مدارس باید تست اعتیاد بدهند تاکید کرد: این افراد پس از آزمایشهای سلامت و اعتیاد کارت صلاحیت دریافت می کنند، نمی توان راننده ای را که هپاتیت یا بیماریهای مسری دارد را به عنوان سرویس مدرسه بکار گرفت.

وی ادامه داد: امسال نیز سرویسهای مدرسه می توانند از چراغهای گردان زردرنگ در هنگام سوار یا پیاده کردن دانش آموزان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha