رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: انواع داروهای نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز مانند مواد مخدر در بسته‌های کوچک و در گونی از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شود.

داروهای نیروزای قاچاق با گونی به کشور وارد می‌شود
سلامت نیوز: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ایران گفت: انواع داروهای نیروزا و مکمل‌های غیرمجاز مانند مواد مخدر در بسته‌های کوچک و در گونی از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی وارد کشور می‌شود.

لطفعلی پورکاظمی در گفت‌وگو با  فارس گفت: انواع داروهای نیروزا و مکمل‌های غیر مجاز از چند کانال وارد کشور می‌شود که یکی از آنها مانند مواد مخدر در بسته‌های کوچک و در گونی از مرزهای کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: این مواد نیروزای قاچاق را با افزودن ناخالصی به آن حجمش را افزایش می‌دهند و به فروش می‌رسانند.

پورکاظمی ادامه داد: همچنین این مواد نیروزا و مکمل‌های غیر مجاز را در اماکن غیرمجاز مانند ناصر‌خسرو و مراکز فروش مکمل‌ها توزیع می‌کنند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: بخشی از این مکمل‌ها نیز در قالب داروست که ورزشکار به پزشک مراجعه می‌کند و پزشک آن‌ها را تجویز می‌کند که اگر با ستاد ملی دوپینگ چک نشود احتمال می‌رود جزء داروهای دوپینگی باشد.

وی ادامه داد: هیچ باشگاهی حق فروش انواع مکمل‌ها را ندارد و توزیع این مکمل‌ها باید در سطح داروخانه‌ها انجام شود و با توسعه کارشناسان تغذیه باشد.

پورکاظمی افزود: فروش مکمل‌ها به توصیه کارگروهی از مربی، پزشک تیم و کارشناس تغذیه باید انجام شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تصریح کرد: مکمل‌هایی که در سطح ورزش همگانی استفاده می‌شود انواع غذاهای طبیعی، پروتئین، حبوبات، میوه و سبزی است و مکمل‌های توصیه شده فقط در سطح ورزش قهرمانی و حرفه‌ای باید مصرف شود.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: مصرف مقداری مکمل مانند امگا 3، قرص‌های آهن و ب کمپلکس و ویتامین‌های مجاز با نظر پزشک ایرادی ندارد و مصرف آن مجاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha