سلامت نیوز:‌ رئیس پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق گفت: تکنیک پیشرفته تعویض دریچه قلب بدون عمل جراحی از 4 سال گذشته تا کنون با موفقیت در ایران انجام شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مسعود قاسمی در حاشیه پانزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق افزود: این تکنیک برای بیماران تنگی پیشرفته دریچه آئورت به واسطه نوع بیماری،میزان فعالیت بطن چپ و سن که امکان ریسک  و تحمل عمل جراحی باز را ندارند انجام می شود.

عضو کالج قلب آمریکا تصریح کرد: به دنبال درمان از طریق تعویض دریچه قلب که بدون باز کردن قفسه سینه بوده از طریق شریان پا دریچه که با شرایط خیلی خاصی ساخته شده داخل یک لوله بسیار ظریف قرار می گیرد و با تکنیکی خاص با یک بیهوشی معمولی این امر انجام می شود.

قاسمی با اشاره به اینکه تکنیک پیشرفته تعویض دریچه قلب بدون عمل جراحی باز جانشین عمل جراحی باز نیست، افزود: این تکنیک برای بیماران خاص با شرایط مذکور قابل اجرا است و این نوع درمان عوارض جدی نظیر چسبندگی در مناطق جراحی که ناشی از عمل جراحی باز است را نخواهد داشت و بیماران بدون هیچ علامتی به زندگی عادی خود ادامه می دهند.

وی اظهار داشت: گسترش این تکنولوژی منجر به استفاده از روش جدیدی برای ترمیم دریچه میترال شد که طی این روش از سمت راست دیواره بین 2 دهلیز خیلی ظریف و بدون تحت تأثیر قرار دادن قلب دریچه باز می شود و این تکنیک جالب در تنگی ها جواب می دهد نه در گشادی دریچه های میترال.

قاسمی تصریح کرد: طی این امر یک دریچه روی دریچه قبلی قرار می گیرد و به محض نصب دریچه بدون هیچ گونه بخیه ای شروع به فعالیت می کند.

عضو انجمن آترواسکلروز اروپا در ادامه خاطرنشان کرد: نوع دیگر دستاورد قلبی در کشور استنت های جذبی است که دریچه روی یک قلاف قرار گرفته و آزاد می شود و تا کنون نتایج بسیار خوبی داشته است.

بنابر این گزارش، برای دریچه های گشاد قلب روشی در ایران تدوین شده که از طریق عروق پا به قسمتهایی که گشادی دارند از کناره ها در اصطلاح منگنه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha