سلامت نیوز:  یک جراح ارتوپد گفت: استفاده از صندلی راحتی از بروز آرتروز و کمردرد جلوگیری نمی‌کند.

محمد حسین دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: شاغلانی که از صندلی در مدت زمان زیادی استفاده می‌کنند و به اصطلاح پشت میزنشین هستند، باید هر 20 الی 30 دقیقه از روی صندلی خود بلند شوند و در اتاق پیاده‌روی کنند تا یکنواختی ایجاد شده در ستون فقرات بر اثر نشستن بلندمدت از بین برود.

دهقانی با بیان اینکه استفاده از صندلی راحتی و یا غیر راحتی از بروز آرتروز و کمردرد جلوگیری نمی‌کند، تصریح کرد: صندلی‌ مناسب است که قابل تنظیم هم از نظر ارتفاع و هم ازنظر تکیه پشت باشد، در غیر این صورت موجب آرتروز و کمر درد می‌شود.

این جراح ارتوپد با بیان اینکه استاندارد و راحتی صندلی به قد و طول افراد بستگی دارد، اظهار کرد: نشستن روی یک صندلی غیراستاندارد باعث بروز درد و خستگی زودرس می‌شود.

وی افزود: افراد باید صندلی متناسب با طول ران خود انتخاب کنند و به گونه‌ای بنشینند که از باسن تا زیر زانوی آنها روی صندلی قرار بگیرد.

دهقانی در مورد آرتروز یا خشکی صبحگاهی خاطرنشان کرد: کسی که به آرتروز مبتلا شده است هنگام بیدار شدن چند قیقه‌ای کمر درد دارد و نمی‌تواند به راحتی از جای خود بلند شود.

این ارتوپد با بیان اینکه ایستادن بیش از حد موجب بروز کمر درد و آرتروز می‌شود، تصریح کرد: کسانی که به دلیل شغلشان زیاد می‌ایستند بهتر است یک پایه بگیرند و پاهای خود را بالا و پایین بگذارند تا یکنواخت نایستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha