سلامت نیوز:‌ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم گفت: براساس قانون هیئت تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی پس از دو دوره تحقیق و گذشت یکسال با قرائت نکردن گزارش کمیته مرتکب تخلف شده است.

سیدجواد زمانی در گفتگو با مهر در مورد تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی در مجلس هشتم افزود: براساس قانون برای تحقیق و تفحص 6 ماه زمان در نظر گرفته شده است که در این مدت اعضای کمیته تحقیق باید نسبت به مدارک و اسناد مربوطه اقدام کنند و در مورد تحقیق از سازمان تامین اجتماعی بدلیل حساسیت زیاد کار پس از گذشت 6 ماه ، یک دوره دیگر نیز زمان داده شد اما پس از گذشت یکسال نتیجه تحقیقات و تخلفات این سازمان و شرکتهای زیر مجموعه آن قرائت نشد.

به گفته وی، عدم ارائه گزارش تخلف قانونی محسوب می شود و این موضوع ربطی به ربوده شدن اسناد کمیته تحقیق و تفحص ندارد و به خودی خود تخلف است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم تاکید کرد: در تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی اختلافاتی که میان برخی از اعضای کمیته وجود داشت و همچنین اظهار نظرهای دیر هنگام آنان باعث عدم ارائه گزارش شد.

به گفته زمانی، البته تغییر در ریاست کمیسیون اجتماعی نیز در روند پیگیری گزارشات تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی تاثیر زیادی داشت.

وی اظهار داشت: هیئت تحقیق و تفحص به هر نتیجه ای که رسید باید آن را اعلام می کرد کما اینکه به برخی از تخلفات نیز در تامین اجتماعی برای آنان محرز شده بود که باید در گزارشی به اطلاع هیات رئیسه مجلس می رسید.

وی گفت: چنانچه اسناد مربوط به کمیته تحقیق ربوده شده بود باید همان زمان اعلام و پیگیری می شد و امروز دیگر مطرح کردن آن دردی را دوا نمی کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم افزود: مجلس نهم نیز کمیته ای را برای تحقیق و تفحص از تامین اجتماعی تشکیل داده که آنان مسیر خود را دنبال می کنند و تحقیقاتشان به راه و روش دیگری انجام می شود که البته می توانند از هر سندی که وجود دارد در این خصوص استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha