سلامت نیوز:‌ جعفر میرفخرایی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا شرایطی فراهم شود كه لیسانسیه‌های گیاهان دارویی بتوانند داروخانه گیاهی تاسیس كنند گفت: تنها 4700 عطاری پروانه‌دار در كشور فعالیت می‌كنند.
دكتر جعفر میرفخرایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینكه مذاكراتی با دانشگاه جامع در خصوص گذراندن دوره‌های آكادمیك برای افراد علاقمند و عطاری‌ها انجام شده است گفت: جامعه گیاه درمانی با دانشگاه جامع تفاهم‌نامه‌ای را در این زمینه امضا كرده‌اند تا افراد پس از گذراندن دوره های مربوطه مجوز لازم را برای این كار دریافت كنند.

وی با اشاره به فعالیت 15 هزار عطاری غیر مجاز در كشور اظهار داشت: با تاسیس داروخانه‌های گیاهی افراد برای تهیه گیاهان دارویی مورد نیاز خود به این مراكز مراجعه می‌كنند و این در حالی است كه صحت محصولاتی كه دراین داروخانه‌ها به افراد عرضه می‌شود مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه در 15 استان كشور حدود 4700 عطاری با مجوز مشغول به فعالیت هستند خاطر نشان ساخت: وزارت بهداشت بازرسان خود را برای نظارت به عطاری‌ها می‌فرستند تا داروهای گیاهی را كه توسط آن‌ها به مردم عرضه می‌شود مورد بررسی قرار دهند.

به گفته دبیر انجمن تولیدكنندگان گیاهان دارویی باید وضعیت عطاری‌های غیر مجاز ساماندهی شود تا در جهت ارتقاء سلامت مردم و افرادی كه از گیاهان دارویی برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌كنند گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha