سلامت نیوز:‌ بررسی جهانی نشان می دهند که در برخی از مناطق جهان، کودکان 8 مرتبه در سال و حتی بیشتر دچار حمله اسهال حاد می شوند که این موضوع خطر مرگ آنها را افزایش می دهد.
احمد سراوانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بر اساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، کودکان بیش از دیگران دچار اسهال حاد می شوند و مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در کودکان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موارد مرگ و میر ناشی از اسهال در کودکان زیر پنج سال دیده می شود، اظهار داشت: طبق برآوردهای سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ ناشی از اسهال در کودکان زیر پنج سال در حدود 30 سال گذشته 5 میلیون مورد بوده که این میزان در حال حاضر به نصف کاهش پیدا کرده است.

سراوانی با بیان اینکه هر چه تعداد دفعات ابتلا به اسهال حاد بیشتر باشد احتمال بروز عوارض شدید ناشی از بیماری افزایش می یابد، تاکید کرد: بررسی های جهانی نشان می دهند که در برخی از مناطق جهان، کودکان 8 مرتبه در سال و حتی بیشتر دچار حمله اسهال حاد می شوند که این موضوع خطر مرگ آنها را افزایش می دهد.

وی یاد آور شد: بر طبق بررسی ها، علت عمده و مهم مرگ کودکانی که دچار اسهال می شوند، کمبود آب و الکترولیت ها و سوء تعذیه است که این موارد در کشورهای فقیر و کمتر توسعه یافته نمود بسیار بیشتری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha