معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، عدم پایبندی بیمه ها به سهم پرداختی خود از تعرفه های پزشکی را، علت یکسان نبودن نرخ ویزیت پزشکان در مطب ها دانست.

دکتر احمدرضا جمشیدی، در خصوص اینکه چرا ویزیت پزشکان در مطب ها یکسان نیست، به مهر گفت: علت اصلی، مشخص نبودن سهم بیمه ها از تعرفه های پزشکی است.

وی با تاکید بر این موضوع که این سهم هیچ وقت مشخص نشده است، افزود: نظارت بر تعرفه های پزشکی در وهله اول بر عهده معاونت های درمان و سلامت وزارت بهداشت است و سازمان نظام پزشکی ابزار نظارتی در این خصوص ندارد.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، با اذعان به اینکه بیمه ها حاضر نیستند با این تعرفه ها سهم خودشان را مشخص کنند، ادامه داد: اصولا مطب هایی که با بیمه ها قرارداد ندارند، ویزیت های بیشتر از تعرفه های تعیین شده را دریافت می کنند.

جمشیدی، به شورای عالی بیمه به عنوان نقش اصلی در تعیین سهم بیمه ها از تعرفه های پزشکی اشاره کرد و افزود: تا کنون بیمه ها زیر بار سهم تعیین شده از تعرفه ها نرفته اند و همین مسئله موجب گردیده که شاهد دریافت ویزیت های متفاوت در مطب پزشکان باشیم.

وی بروز تخلف در مطب هایی که با بیمه ها قرارداد دارند را ناچیز دانست و گفت: در صورتی که مطب های طرف قرارداد بخواهند ویزیت بالاتر از تعرفه تعیین شده سازمان نظام پزشکی را دریافت کنند، از طریق تعزیرات حکومتی و معاونت انتظامی نظام پزشکی با آنان برخورد می شود.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران تصریح کرد: تا زمانی که وزارت رفاه نتواند بیمه ها را در سهم پرداختی خود از تعرفه های پزشکی مجاب کند، بروز چنین تخلفاتی طبیعی خواهد بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha