سلامت نیوز: عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، درباره انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران، گفت: تصمیمی که در خصوص ادغام و بعد انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران اتخاذ شد تنها به دانشجویان آسیب زد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خانه ملت، تصریح کرد: در دولت قبل موضوع ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با دانشگاه تهران مطرح شد که در همان زمان این تصمیم با انتقاات زیادی مواجه شد، اما علی رغم تمام این انتقادات ادغام صورت گرفت.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تلاش دولت دهم برای انتزاع مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران، ادامه داد: دو سال بعد از ادغام دانشگاه علوم پزشکی دولت دهم در ماه های پایانی فعالیت تصمیم به لغو مصوبه گذشته خود گرفت که در نهایت در دولت فعلی و در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سه شنبه گذشته برگزار شد مجدداً تصمیم بر انتزاع این دانشگاه گرفته شد.

وی افزود: با توجه به این تعدد تصمیمات باید مرجعی برای بررسی این موضوع اقدام کرده و به صورت واضح عنوان کند که کدام تصمیم کارشناسانه و کدام یک غیر کارشناسانه بوده است تا کسانی که بدون کار کارشناسی و تنها جهت رسیدن به اهداف شخصی تصمیم می‌گیرند مشخص شوند.

این نماینده کردم در مجلس نهم، توضیح داد: هزینه این تعدد تصمیمات را دانشجویان و جامعه پزشکی پرداخت کرده است که در این راستا حداقل اقدامی که مسئول خاطی می‌تواند انجام دهد این است که مسئولیت تصمیم اشتباهش را بپذیرد و از دانشجویان و جامعه پزشکی عذرخواهی کند.

سلیمی با اشاره به کمرنگ بودن حس مسئولیت پذیری بین برخی از مسئولان کشوری، یادآور شد: وقتی در کشوری مدیر یا وزیری به خاطر تصمیم اشتباهی استعفا می‌دهد خبر از مسئولیت‌پذیری فراگیر در آن کشور می‌دهد، اما متأسفانه این رفتار آن طور که باید در کشور کا جا نیفتاده و شجاعت عذرخواهی در برخی مسئولان کشوری وجود ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان باید بدانند بعد از برکنار شدنشان نیز در خصوص تصمیماتی که در دوره مسئولیت شان گرفته‌اند پاسخگو هستند و اگر در زمینه ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران تصمیم اشتباهی گرفته‌اند باید عذر خواهی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha