شنبه ۳ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8293

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی رفع خشونت علیه زنان 25 نوامبر 2007 برابر با 4 آذر 1386 گفت: خشونت علیه زنان همواره نقض حقوق بشر و غیر قابل قبول است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، به نقل از مرکز اطلاعات سازمانملل متحد، متن کامل پیام بان کی مون به این شرح است: خشونت علیه زنان کماکان به عنوان زشت ترین نوع نقض نظام مند و گسترده حقوق بشر در جهان باقی مانده است. این امر تهدیدی علیه همه زنان و مانعی در برابر تمامی تلاش هایمان برای توسعه، صلح و برابری جنسیتی در کلیه جوامع به شمار می آید.

بسیاری از کشورها در تغییر قوانین، سیاست ها، عملکردها و رویکردهایی که در گذشته به گریز از مجازات این جرم منفور کمک می کرد، به پیشرفت چشمگیری دست یافته اند. اما اقدامات بسیار زیادی باقی مانده تا این پرده مدارا که هنوز بعضی اوقات خشونت علیه زنان را در برگرفته پاره شود.

در سال گذشته تلاش هایمان فوریت جدیدی پیدا کرد. پس از مطالعه عمیق سلف من در 2006، مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه مهمی برای تقویت تلاش هایی در زمینه حذف تمامی اشکال خشونت علیه زنان را تصویب نمود. خانواده ملل متحد در حال افزایش فعالیت های خود در تمامی سطوح از ابتکارات نو بوسیله کمیسیونهای منطقه ای گرفته تا برنامه ریزی و هماهنگی بهتر در سطوح کشوری است. کوشش ها برای افزایش آگاهی های عمومی ، ایجاد اراده سیاسی و ارائه عکس العمل های موثر در حال انجام است. ما در زمینه پیشنهادهایی کار می کنیم که به کشورها جهت دسترسی به گستره ، رواج  و موارد خشونت علیه زنان و پاسخ موثر به آنها کمک می کند.

برای یکپارچه کردن تمامی این تلاش ها، تصمیم گرفتم بسیج نظام مند گسترده ای را تا 2015 برای رفع خشونت علیه زنان رهبری نمایم. این بسیج متمرکز بر 3 موضوع مهم  استوار می شود: حمایت جهانی، رهبری نمونه سازمان ملل و مشارکت تقویت شده در سطوح ملی و منطقه ای برای حمایت از اقدامات دولت ها، جامعه مدنی، بخش خصوصی و غیره.

اینجانب پیشنهاد کرده ام مجمع عمومی یک موضوع از دستور کار هر ساله خود را به مسئله خشونت علیه زنان اختصاص دهد. اینجانب از شورای امنیت در خواست نموده ام ساز و کاری برای نظارت بر خشونت علیه زنان و دختران در چارچوب قطعنامه 1325 درباره زنان، صلح و امنیت به وجود آورد.

در تمامی این موارد معتقدم ما می توانیم از پیشنهادات برای پشتیبانی ساختار جنسیتی ملل متحد، همان گونه که به وسیله" هیئت عالیرتبه نظام گسترده منسجم ملل متحد" پیشنهاد گردیده بهره مند شویم. معتقدم ما می توانیم به گونه ای چشمگیر هدف خود را با جایگزینی تعدادی از ساختارهای فعلی با یک واحد پویای سازمان مللی به پیش ببریم. چنین واحدی باید بتواند از تمامی منابع نظام ملل متحد بخواهد برای توانمند سازی زنان تلاش نمایند و برابری جنسیتی جهانی را به رسمیت بشناسند. باید نیروها را برای تحول در سطوح جهانی بسیج نمایند و منبع الهامی برای نتایج تقویت شده در سطح کشورها باشد.

خشونت علیه زنان همواره نقض حقوق بشر است، همواره یک جنایت است و همواره غیر قابل قبول است. اجازه دهید این مسئه را با اشد جدیتی که در خور آن است، نه تنها در این روز بین المللی بلکه هر روز در نظر داشته باشیم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha