سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح 21 سپتامبر 2013 برابر با 30 شهریور ما جاری گفت هر دختر و هر پسر شایسته دریافت آموزش با کیفیت است  و باید بتوانند ارزش هایی را فراگیرند  که به آنان کمک کند تا خود را به عنوان بخشی از جامعه جهانی مشاهد نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:

روز جهانی صلح زمانی برای بازتاب تاکید بر اعتقادمان بر عدم خشونت و فراخوان ما برای آتش بس جهانی است. از مردم در همه جا می خواهیم درنیمروز به وقت محلی به یادبود آنانی  که در درگیری کشته شده اند و بازماندگانی که با درد و رنج هر روز به زندگی خود ادامه می دهند، یک دقیقه سکوت کنند.

امسال تاکید ما بر "آموزش برای صلح" است. آموزش برای پرورش حقوق شهروندی جهانی و ایجاد جوامع صلح آمیز حیاتی است.

در ماه ژوئن، ملاله یوسفزای  دختر مدرسه ای پاکستانی که طالبان قصد قتل وی را داشتند، برای جنبش حق آموزش به سازمان ملل متحد آمد. ملاله گفت: " یک معلم، یک کتاب، یک قلم، می تواند جهان را تغییر دهد." این ها قوی ترین سلاح های ما هستند.

به همین دلیل سال گذشته اینجانب "نخستین ابتکار جهانی آموزش" را معرفی کردم. هر دختر و هر پسر شایسته دریافت آموزش با کیفیت است  و باید بتوانند ارزش هایی را فراگیرند  که به آنان کمک کند تا خود را به عنوان بخشی از جامعه جهانی مشاهد نمایند.

دولت ها و شرکای توسعه ای تلاش می نمایند هر کودک را به مدرسه بفرستند و آموزش خوب ارائه دهند تا آنان  به خوبی برای زندگی در قرن بیست یکم مجهز شوند. حرکت نوینی  در کشور هایی که محتاج بیشترین کمک ها هستند در حال رخ دادن است مانند آنها که تحت تاثیر درگیری ها قرار دارند یعنی جا هایی که محل اقامت کودکانی است که با کمبود آموزش مواجه اند.اما باید کارهای بیشتر و بیشتری انجام دهیم. پنجاه و هفت میلیون کودک از تحصیل محروم هستند. میلیون ها کودک بیشتر نیازمند مدارس بهتری هستند.

آموزش فقیرترین و منزوی ترین کودکان نیازمند هدایت  سیاسی جسورانه و تعهد مالی  افزون تر است. در عین حال برای نخستین بار در یک دهه کمک ها برای آموزش کاهش یافته. باید این روند را معکوس، مشارکت های جدیدی ایجاد و توجه بیشتری به کیفیت آموزش نماییم.

دراین  روز بین المللی صلح، اجازه دهید تعهد نماییم به کودکان خود ارزش بردباری و احترام متقابل را بیاموزیم. اجازه دهید بر مدارس و مربیانی سرمایه گذاری کنیم که دنیایی منصفانه، فراگیر و پذیرای تنوع خواهند ساخت. اجازه دهید برای صلح و دفاع از آن با تمام توان مبارزه نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha