شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 82961

سلامت نیوز : مدیرعامل کانون هموفیلی ایران مشکل اصلی بیماران هموفیلی را تامین دارو اعلام کرد و گفت: خوشبختانه وضعیت سیستم دارویی رو به بهبود است.

کوروش مالمیر در گفت‌وگو با (ایسنا)، گفت: طبق آخرین خبرهایی که از تهیه و توزیع دارو در دست داریم در روزهای گذشته سفارش‌های مربوط به خرید دارو انجام شده و پروژه واردات داروها با روند سریع‌تری همراه است که امیدواریم این وضعیت تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: قیمت‌گذاری داروها توسط دولت تعیین و برای یک سال ثابت است با توجه به اینکه سال گذشته ارز مرجع تخصیص یافته به ارز مبادله‌ای تبدیل شد، قیمت‌ها افزایش پیدا کرد. اما اکنون برای همکاری بیشتر شرکت‌های بیمه قول‌های مساعدی داده شده است.

وی با بیان اینکه در 1.5 سال گذشته سطح معلولیت ناشی از هموفیلی به سن کمتر از هشت سال رسیده است، عنوان کرد: در این مدت در برخی از استان‌های کشور شاهد معلولیت‌های شدید بودیم که ناشی ازمشکلات کمبود دارو بود.

مدیرعامل کانون هموفیلی افزود: وزیر بهداشت قول‌های مساعدی را برای رفع این مشکلات داده است و ما منتظریم که این مشکلات به مرور زمان برطرف شود. همان‌گونه که پروژه تهیه دارو در این مدت تسریع یافته است.

مالمیر در رابطه با وضعیت تهیه دارو تشریح کرد: کمبود دارو همواره وجود داشته است اما تغییر مثبت مربوط به مدت زمان تهیه و توزیع دارو می‌شود که در حال حاضر زمان این پروژه به حداقل زمان ممکن رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت به شرکت‌های بیمه درسال های گذشته بدهی مالی داشته است، گفت: دولت فعلی تلاش می‌کند تا بدهی‌ها را تسویه کند که در این صورت قدرت خرید شرکت‌های دارویی افزایش می‌یابد و کمبود دارو کم‌کم از بین خواهد رفت.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران عنوان کرد: برای همکاری با وزارت بهداشت در شرایط بحرانی همیشه آمادگی داریم و هر نوع همکاری در زمینه توزیع و کمک به مصرف بهینه دارو در زمان نیاز واقعی به آن و با استفاده از دفاتر خود در سراسر کشور را انجام می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha