سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو به امضای تفاهم نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز پنج شنبه و کاهش قیمت حدود 500 قلم دارو از دوشنبه هفته جاری به دنبال آن خبر داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت وگو با (ایسنا)، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده اعتبار مورد نیاز برای گسترش و اصلاح پوشش بیمه ای داروها به سازمان های بیمه گر پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر 1800 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: بخشی از این اعتبار صرف تکمیل پوشش بیمه‌ای کلیه داروها خواهد شد و قسمت عمده‌ای از آن نیز به داروهای بیماران خاص تعلق می گیرد.

رییس سازمان غذا و دارو افزود: تخصیص این اعتبار بتدریج انجام خواهد شد. البته اعطای یارانه برای داروهای بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی و مانند آن همچنان ادامه دارد و وزارت بهداشت یارانه این گروه از داروها را کماکان پرداخت می کند.

دیناروند با بیان اینکه طی امروز و فردا امور مربوط به تنظیم سامانه‌ها در بیمه انجام و عملیات کاهش قیمت داروها از روز دوشنبه آغاز خواهد شد، عنوان کرد: اکثر این داروها، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج هستند که به قیمت سال گذشته برمی گردند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سهم ریالی داروهای خاص و صعب العلاج در بازار بسیار بالاست.

به گفته وی در حال حاضر حدود 1400 مولکول دارویی که برابر با حدود 5000 هزار قلم دارو می شود، در بازار وجود دارد. از این تعداد، در مرحله اول تخصیص اعتبار و کاهش قیمت های دارویی توسط بیمه، حدود 150 مولکول دارویی که معادل 500 قلم داروست مشمول کاهش قیمت خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha