سلامت نیوز : یک فیزیوتراپ کیف‌های کوله‌ای پارچه‌ای را برای دانش آموزان مناسب‌تر از سایر کیف‌ها دانست و عنوان کرد: کیف‌های کوله‌ای فشار کمتری روی بدن دانش آموز وارد می‌کنند.

مرتضی عزیزیان در گفت وگو با (ایسنا) ، از کفش به عنوان یکی از مهمترین پوشش‌ها یاد کرد و گفت: اهمیت استفاده از کفش مناسب تا جایی است که استفاده از کفش‌های نامناسب سبب ایجاد فشار نابجا به نواحی پا، زانو، کمر و حتی گردن می شود که این مسئله مشکلاتی را برای فرد در بلند مدت بوجود خواهد آورد.

به گفته این فیزیوتراپ کرمانشاهی، کفش خوب کفشی است که کف آن قابلیت انعطاف لازم را داشته باشد.

عزیزیان افزود: کف کفش در ناحیه زیر انگشتان پا نیز بایستی انعطاف لازم را داشته باشد.

به گفته وی بهترین کفش کفشی است که کفی آن دارای دو قوس طولی و عرضی بوده، به نحوی که قوس طولی و عرضی کف پا را پر کند.

این فیزیوتراپ گفت: کفی کفش بایستی از انعطاف لازم برخوردار بوده و فشارها را در خود خنثی کند و به عبارتی به شکل پا باشد و پا در آن احساس راحتی کند.

عزیزیان با بیان اینکه اکثر کفش ها این کفی را ندارند، به افراد توصیه کرد: هنگام انتخاب کفش دقت کنند.

این فیزیوتراپ به افرادی که کف پای صاف دارند، توصیه کرد: از کفش‌هایی استفاده کنند که کفی آنها زیر نظر متخصصان فیزیوتراپ ساخته شده باشد.

عزیزیان ادامه داد: توصیه می شود افرادی که کف پای صاف دارند در منزل هم از دمپایی‌های با قوس طولی و انعطاف پذیری مناسب استفاده کنند.

وی افزود: قسمت خلفی کفش باید به گونه‌ای باشد که هنگام راه رفتن موجب صدمه زدن به تاندون آشیل نشود.

عزیزان بهترین ارتفاع پاشنه برای آقایان را دو و نیم و برای خانم ها سه و نیم سانتیمتر دانست و به افراد توصیه کرد: از پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند و نوک تیز خودداری کنند چرا که این کفش‌ها سبب ایجاد درد در ناحیه قدام زانو و کمر می‌شوند.

وی بهترین جنس کفش را چرم طبیعی دانست و گفت: این نوع کفش از تعریق اعضا جلوگیری کرده و به پا اجازه نفس کشین می‌دهد ضمن اینکه از بوی بد پا جلوگیری می‌کند.

عزیزیان بهترین زمان برای خرید کفش را هنگام عصر دانست و گفت: از آنجایی که طول پا در عصرها حدود نیم سانتیمتر بزرگتر از صبح‌ها است، توصیه می شود افراد عصرها نسبت به خرید کفش اقدام کنند.

این فیزیوتراپ کرمانشاهی گفت: توصیه می‌شود بچه‌هایی که زانوهای پرانتزی یا ضربدری دارند کفش‌هایی استفاده کنند که زیر نظر فیزیوتراپ تهیه می شوند.

عزیزیان در ادامه با بیان اینکه هر ورزشی به نوع خاصی از کفش نیاز دارد به ورزشکاران توصیه کرد: سعی کنند کفش هایی متناسب با رشته ورزشی خود تهیه کنند تا پای آنها دچار آسیب نشود.

این فیزیوتراپ در ادامه به بیان توضیحاتی در خصوص کیف مناسب برای دانش آموزان پرداخت و بهترین آنها را کیف‌های کوله‌ای پارچه‌ای دانست .

عزیزیان کیف‌های کوله‌ای را برای دانش آموزان مناسب‌تر از سایر کیف‌ها می داند و معتقد است: کیف‌های کوله‌ای فشار کمتری را روی بدن دانش آموز وارد می‌کنند.

این فیزیوتراپ گفت: بهترین کوله پشتی‌ها کوله‌هایی هستند که بندشان آویزان نشود.

عزیزیان با بیان اینکه بهتر است کیف در ناحیه مهره‌های پشتی قرار بگیرد و به سمت مهره‌های کمری و لگنی کشیده نشود، گفت: کیف نباید روی ناحیه باسن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بند باریک سبب فشار آمدن روی بدن فرد می شود، گفت: پهنای بندهای کوله بایستی به اندازه پهنای کف دست فرد باشد تا فشار کمتری روی ناحیه شان و گردن ایجاد شود.

این فیزیوتراپ ادامه داد: سفتی بندهای کوله پشتی بایستی قرینه باشد.

عزیزیان با بیان اینکه بهترین وزن برای کیف سه تا چهار کیلوگرم است، گفت: کیف دانش آموزان و بخصوص کلاس اولی ها نباید سنگین باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha