سلامت نیوز : رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از اعضای شورای شهر تهران خواست که در جلسه آتی شورای شهر با تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست موافقت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر عباس زارع نژاد این اقدام شورای شهر تهران را فصل جدیدی از همکاری‌های بین بخشی و همگرایی در راستای تامین سلامت جامعه ارزیابی کرد و افزود: بی‌شک فعالیت کمیسیون سلامت و محیط زیست در کاهش مخاطرات سلامتی در کلانشهر 12 میلیون نفری تهران نقش موثری خواهد داشت.

وی به مشکلات و نگرانی‌هایی از جمله آلودگی هوا، ترافیک و فاکتورهای موثر بر بهداشت محیط در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: متاسفانه این مخاطرات، به شدت بر سلامتی افراد تاثیر گذاشته و موجب شیوع و افزایش بیماری‌های مختلف جسمی و روانی در جامعه شده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، وجود این قبیل معضلات و مخاطرات در جامعه را نمونه‌های بارزی از تاثیر عوامل اجتماعی بر سلامت جامعه دانست و گفت: مدیریت این عوامل در اختیار وزارت بهداشت نیست، در واقع سبک زندگی ناشی از این عوامل نقش بسیار بیشتری از عوامل بیولوژیک در سلامت و تندرستی افراد دارند ولی متاسفانه به دلیل این که این عوامل درک نمی‌شوند، تبدیل به مطالبه و تقاضا نیز نمی‌شوند.

زارع نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که شورای شهر تهران با تصویب تشکیل کمیسیون سلامت و محیط زیست و هم افزایی ظرفیت‌های نهادها، دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه سلامت تاثیر گذارند، به وزارت بهداشت به عنوان دستگاه سیاستگذار و متولی سلامت مردم کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha